English

۹ مکان ویژه در دنیا که در حال نابود شدن است + تصاویر

در طول تاریخ، بسیاری از شهرها به وجود آمده و از بین رفته‌اند. بعضی وقت‌ها آنها به حال خود رها شده‌اند و بعضی مواقع تخریب شده‌اند و برخی از آنها نیز بر اثر بلایای طبیعی از بین رفته‌اند.

۹ مکان ویژه در دنیا که در حال نابود شدن است + تصاویر
به گزارش خبرگزاری موج، برای افرادی که در شهر Pompeii مستقر هستند، همه چیز در حال نابود شدن است. به خاطر فوران‌های شدید کوه Vesuvius در ۷۹ سال پیش از میلاد، بسیاری از ساکنین این شهر از بین رفتند و این واقعه باعثشد تا موج مرگ حاصل شده، بسیاری از انسان‌ها را در آن زمان به کام مرگ بکشاند.

Centralia, Pennsylvania

در سال ۱۹۶۲، معادن زغال سنگ شهر Centralia آتش گرفت و این اتفاق سبب شد تا همه چیز در آتش بسوزد. به خاطر انرژی‌های ذخیره شده در زغال سنگ، شعله‌های آتش تا ساعت‌ها ادامه داشت و تا زمانی که اکسیژن در هوا وجود داشت، همه چیز در این شعله‌ها می‌سوخت. در سال ۱۹۶۰ و پیش از این اتفاق، ۱۴۳۵ نفر در Centralia زندگی می‌کردند. در حال حاضر، تنها ۱۰ نفر از این اتفاق جان سالم به در برده‌اند و این شهر را ترک کرده‌اند تا خود را از چنین اتفاقاتی مصون نگه دارند. به احتمال زیاد فیلم Silent Hill بر اساس این شهر و اتفاقات آن ساخته شده است.

Greensburg, Kansas

طوفان‌های عظیم و مخرب محلی می‌توانند یک شهر را از روی نقشه حذف نمایند، در حالی که شهرهای اطراف آن بدون هیچگونه آسیبی باقی بمانند. در سال ۲۰۰۷، یکی از قربانیان بدشانس این بلا، شهر Greensburg بود. حدود ۹۵ درصد از این شهر در اثر طوفان تخریب شد و بیشتر قسمت‌های آن نیز آسیب دید. حدود ۱۱ نفر در این سانحه کشته شدند و نیمی از جمعیت آن نیز جان سالم به در بردند. بعد از آن طوفان، تصمیم گرفته شد تا این شهر به روشی غیر عادی بازسازی شود. تمامی ساختمان‌های این شهر با منابع و انرژی‌های تجدیدپذیر ساخته شد. بعد از اتمام ساخت و سازها، آقای Bob Dixson شهردار این شهر گفت:
میراثاجداد و نیاکان ما بر اساس انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر بنا نهاده شده است.

Indianola, Texas

بعد از طوفان و گردبادی که در سال ۱۸۷۵ رخ داد و حدود صدها کشته بر جای گذاشت و شهر Indianola را تا مرز نابودی پیش برد، مسئولان این شهر توانستند تا حدودی آن را مجددا بازساری نمایند. اما ۱۱ سال بعد مجددا طوفانی در این شهر رخ داد و کار را به پایان رساند. شهر Indianola در سال ۱۸۸۷ نابود شد و بقایای کمی که از آن بر جای مانده، هم‌اینک در زیر آب به سر می‌برد.

Chernobyl, Ukraine

انفجار رآکتور هسته‌ای در سال ۱۹۸۶ باعثشد تا این اتفاق، جز مرگبارترین سوانح تاریخ به حساب آید. کلیه مناطق اطراف Chernobyl و Pripyat که محل انفجار بود، تخلیه گردید. حدود ۱۰۰ هزار نفر از این شهر گریختند و بسیاری از انسان‌ها نیز کشته شدند. زمین‌های اطراف شهر Chernobyl کماکان تحت تأثیر اشعه‌های رادیواکتیو قرار دارند، اما بسیاری از مردم سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد، در زادگاه خود باقی بمانند. حیات وحش این منطقه نیز تحت تأثیر تشعشعات رادیواکتیو از بین رفت.

Bayou Corne, Louisiana

می‌توان گفت که در حال حاضر، چیزی از شهر Bayou Corne در ایالت Louisiana باقی نمانده است. این شهر در سال ۲۰۱۲ و در اثر زمین لرزه‌ای که رخ داد و حباب‌هایی روی دریاچه اطراف آن ظاهر گردید، به صورت کامل تخلیه شد. بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها، این شهر تبدیل به یک گودال فاضلاب شده است. مقصر این اتفاقات کیست؟ متلاشی شدن حفره‌ها و گودال‌های زیرزمینی را می‌توان عامل این اتفاق دانست. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، حفره‌ها و گودال‌های زیرزمینی بسیاری در این منطقه وجود داشت که از آنها برای نگهداری فضولات صنعتی استفاده می‌شد. دلیل اصلی متلاشی شدن این حفره‌ها هنوز مشخص نیست، اما تأثیر بسزایی روی این منطقه گذاشته است. گازهای طبیعی که از فضولات صنعتی ساطع می‌شود، بر خطر این منطقه افزوده است.

Yingxiu, China

شهر Yingxiu که زمانی محل سکونت ۷ هزار انسان بود، مرکز زمین‌لرزه‌ای که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد، بود. تنها ۲۳۰۰ نفر از این سانحه جان سالم به در بردند و حدود ۸۰ درصد این شهر در اثر زمین‌لرزه تخریب گردید. اما این شهر هم اینک در حال بازسازی بوده و یادآور خاطرات افراد از دست رفته در این اتفاق مرگبار است.

Yungay, Peru

در سال ۱۹۷۰، در اثر زمین‌لرزه‌ای که در شهر ۲۵ هزار نفری Yungay کشور Peru اتفاق افتاد و به خاطر رانش زمین و حرکت صخره‌ها، بسیاری از مردم کشته شدند و این شهر به صورت کامل نابود شد. اما بعد از این اتفاق، شهر Yungay جدید با کمی فاصله نسبت به محل سابق خود مجددا ساخته شد.

Kennett, California

در سال ۱۹۳۵ مسئولان ایالت کالیفرنیا دست به ساخت دریاچه‌ای به نام Shasta در قسمت شمالی این ایالت زدند. طی ۱۳ سال بعد، بسیاری از شهرها و ویلاهای اطراف آن به خاطر این اتفاق به زیر آب رفتند. هم‌اینک و در زمان‌هایی که سطح آب پایین می‌آید، بقایای این شهرها تا حدودی مشخص می‌شود. بزرگترین شهر این منطقه که Kennett نام دارد، در حال حاضر در عمق ۱۲۰ متری مدفون شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر