English

پرواز ایمن با بالگرد تک نفره امکان پذیر شد

محققان بالگرد مفهومی تک نفره ای ساختند که از آن می توان برای جابجایی در فواصل کوتاه و همچنین امور تحقیقاتی استفاده کرد.

پرواز ایمن با بالگرد تک نفره امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری موج، در سالهای اخیر تغییرات و ابتکارات چشمگیری در طراحی سیستمهای پروازی شخصی صورت گرفته و حالا باید منتظر رونمایی از مدلی نسبتا متفاوت از آنها باشیم.

محققان خوش ذوق شرکتی در کانادا موسوم بهAirvinciبالگرد تک نفره منحصربفردی طراحی کرده اند که با بهره گیری از دو موتور مجزا از ایمنی بالایی برخوردار بوده و می توان از آن برای جابجایی افراد در فواصل کوتاه و همچنین برنامه های تحقیقاتی در نواحی دور افتاده نظیر قطب هم استفاده کرد.

طراحی این سیستم پروازی تک نفره جدید نتیجه ایده پردازی محقق اصلی این پروژه است. او همواره به چیزی شبیه یک بالگرد کوچک، مطمئن و پرسرعت فکر می کرده که از آن بتوان برای خلاص شدن از ترافیک سنگین استفاده کرد.

حالا این ایده به تدریج به واقعیت تبدیل می شود و اگر همه چیز طبق برنامه به پیش رود باید شاهد رونمایی از نخستین مدل واقعی آن در سال آینده بود.

در این سیستم پروازی به جای آنکه از یک موتور و دو ملخ استفاده شود از دو موتور و یک ملخ بهره گرفته شده تا ایمنی آن در مواردی که یکی از موتورها به هر دلیل از کار افتد همچنان حفظ شود. هر یک از این موتورها ۲۸ اسب بخار قدرت داشته که ملخ بزرگی به قطر ۲.۱ متر را می چرخانند.

استفاده از دو موتور مزیتهای زیادی دارد که یکی از آنها ایجاد تعادل مناسب برای بالگرد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه