English

تبدیل سیارک ها به فضاپیماهای خودکار

دانشمندان ایده جاه طلبانه ای را دنبال می کنند که طی آن سیارک ها به فضاپیماهای غول پیکر خودکار تبدیل می شوند. هدف از این کار توسعه بهره بردای از منابع فضایی است.

تبدیل سیارک ها به فضاپیماهای خودکار

به گزارش خبرگزاری موج، شاید تا چند دهه دیگر سیارک ها دیگر تنها یک جرم فضایی سیال نباشند بلکه ابزاری برای دانشمندان علوم فضایی باشند که به آنها برای توسعه زیرساختارهای مربوط به بهره برداری از فضا کمک می کنند.

محققان شرکتی موسوم بهMade In Spaceدر کالیفرنیای آمریکا این ایده را دنبال می کنند. این شرکت به تازگی بودجه مالی قابل توجهی از آژانس فضانوردی آمریکا(ناسا) دریافت کرده تا راه های مختلف تبدیل سیارکها به فضاپیماهای غول پیکر خودکار را بررسی کند.

این پروژه که با نامRAMA(تبدیل وضعیت سیارک ها به ماشین آلات خودکار) دنبال می شود بخشی از برنامه بلند مدت شرکتMade In Spaceبه حساب می آید که در آن استفاده از منابع فضایی برای استقرار انسان ها در گوشه و کنار منظومه شمسی دنبال می شود.

در طرح کلی این شرکت ارسال فضاپیماهای روباتیکی پیشرفته به سیارک های اطراف زمین تصور شده است. این سیستم های فضایی مواد مورد نیاز را از صخره های فضایی استخراج کرده و در ادامه با بهره گیری از تازه ترین پیشرفت های صورت گرفته در عرصه فناوری چاپ سه بعدی مواد به دست آمده برای مواردی همچون تأمین انرژی، مسیریابی و تأمین منابع مورد نیاز حرکت سیستم های فضایی به کار گرفته می شود.

این شرکت ایده های جاه طلبانه خود را گسترش داده و بر این اساس مهار کردن سیارک ها و برنامه ریزی آنها برای رسیدن به نقاط مشخصی در اطراف زمین را بررسی می کند تا بدین ترتیب بهره برداری از این صخره های فضایی غنی از مواد ارزشمند به راحتی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه