English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

سرمایه گذاری ۶.۲ میلیون دلاری همراه اول در استارت آپ

ورود شرکت های استارت آپی به حوزه دیجیتال باعث شده که شرکت های بزرگ همچون همراه اول سرمایه گذاری جدید در این بخش بکنند، زیرا در حال حاضر رقابت برای ارائه خدمات از نظر کیفی و سرعت اجرای آن افزایش یافته و تنها فعالیت های می توانند موفق باشند که تحت وب ارائه شوند، از این رو همراه اول برای نخستین بار 6.2 میلیون دلار در یک فعالیت استارت آپی سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری 6.2 میلیون دلاری همراه اول در استارت آپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همراه اول در برنامه راهبردی ۵ ساله خود ماموریت «تحقق رویای دیجیتال» را عنوان کرده است که با امضا یک تفاهم نامه چند جانبه، این اپراتور باید کسب و کارهای دیجیتالی در کشور را توسعه دهد. بر مبنای همین تصمیم قرار است با یک سرمایه گذاری همراه اول که در زمینه ارائه خدمات لجستیک و خدمات حرفه ای رونمایی شود.

مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه همراه اول در نخستین سرمایه گذاری خود در بخش استارت آپ ها سرمایه ای 6.2 میلیون دلاری تخصیص داده است، گفت: به طور قطع در کشور ظرفیت های بالایی در حوزه دیجیتال وجود دارد که اپراتورها با ورود به این بخش ضمن ارتقای خدمات می توانند به درآمدزایی بیشتری دست پیدا کنند.

اسماعیل قادری فر افزود: این همکاری همراه اول در بخش استارت آپ ها برای نخستین بار است که در کشور اتفاق افتاده و می تواند تاثیر مثبتی در این بخش داشته باشد.

ارائه خدمات حرفه ای و لجستیک

بنیان گذار شرکت سانا گستر به عنوان طرف قرارداد شرکت همراه اول درباره جزئیات این قرارداد گفت: به زودی از سرمایه گذاری همراه اول در زمینه سرمایه گذاری جسورانه با برند حرکت اول رونمایی می شود که شامل دو محصول «آچاره» در حوزه خدمات حرفه ای و «اوبار» برای ارائه خدمات لجستیک است که مجموعه ای ابرداده نیز در زمینه علوم مبتنی بر داده فعالیت می کند.

حامد تاج الدین با بیان اینکه همراه اول 6.2 میلیون دلار برای همکاری در ارائه این دو نوع سرمایه گذاری کرده است، افزود: در بخش خدمات حرفه ای دسترسی به نیروی کار حرفه ای برای انواع خدمات بسیار ساده از طریق اپلیکیشن امکان پذیر شده است که شامل ارائه خدمات منزل، خدمات خودرو، آموزش، کسب و کارها، وکیل، مشاوره و ... است. از این رو مردم می توانند به راحتی به افرادی که حرفه ای و تایید شده هستند دسترسی داشته باشند و از طرف دیگر افرادی که دارای مهارتی هستند می توانند از طریق این اپلیکیشن کار پیدا کند یا خدماتی را آموزش ببیند و از طریق اپلیکیشن مشغول به کار شود.

او با اشاره به اینکه در جال حاضر کشور در حوزه لجستیک مشکلاتی دارد، تصریح کرد: شرکت های که امروز در ایران فعال هستند بیشتر باربری هستند و این اکوسیستم را خراب کرده اند که به تازگی نیز بنابر مشکلات مختلف همواره اعتراض های داشته اند. از طرف دیگر 80 درصد بار در ایران در بخش جاده ها جابه جا می شود.

تاج الدین با تاکید بر اینکه امروز شرکت بزرگی در این بخش نداریم، گفت: شرکت های باربری درآمدزایی پایینی دارند که برای اقتصاد نیز سود چندانی ندارد، اما «اوبار» که یک شرکت استارت آپی است به عنوان یک سامانه هوشمند به یک شرکت لجستیک تبدیل شده است که راننده ها را حمایت می کند و با مشتری های بزرگ نیز همکاری می کند. در واقع از این طریق باربری ها حذف نمی شوند، ولی نقش آن ها تغییر می کند که این موضوع با کاهش هزینه حمل و نقل روند جدید آغاز می کند.

او با تاکید با اینکه باید 30 درصد سود عملکرد داشته باشیم، اظهار کرد: اگر بهره وری لازم برای محقق شود 10 درصد هزینه حمل و نقل کاهش پیدا می کند که این موضوع می تواند به کیفیت بیشتر خدمات با هزینه کمتر ختم شود.

تاج الدین با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار راننده بین شهری جذب اوبار شده است، گفت: این اپلیکیشن نزدیک به 30 هزار کاربر دارند که فرد نیستند و بیشتر شرکت های تولیدی، انبار و ... هستند.

تاج الدین با اشاره به هدف گذاری سرمایه گذای جدید همراه اول در این اپلیکیشن، اظهار کرد: در حال حاضر 500 هزار کاربر در این اپلیکیشن عضو هستند و 20 هزار متخصص نیز دارد که با سرمالیه گذاری همراه اول باید تعداد کاربرها به 5 میلیون و تعداد متخصصان این اپلیکیشن 100 هزار متخصص است.

در واقع پس از امضاء تفاهم نامه چند جانبه، همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در حمایت از کسب و کارهای نوپا متعهد شد در شتاب دهی رسانه ای کسب و کارهای نو کمک کند. همچنین با استفاده از ظرفیت سامانه های هوشمندش برای معرفی استارت آپ ها همکاری کند و انجام تبلیغات ویژه کسب و کارهای نوپای دیجیتال در صداوسیما با تخفیف مصوب، ایجاد سامانه آموزش الکترونیک جهت برگزاری دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار، منتورینگ، برگزاری فعالیت ها و برنامه های فرهنگی- ترویجی کارآفرینی مثل استارت آپ ویکندها از دیگر محورهای همکاری چند جانبه است.

در حال حاضر بر نقش آفرینی مؤثر این اپراتور به عنوان شتاب دهنده رسانه ای کسب و کارهای کوچک بر بستر دیجیتال تأکید شده است.  این موضوع در مراسمی که صبح روز ۱۱ آذر97 مورد تاکید قرار داشت که با حضور ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی و دبیرشورای عالی فضای مجازی، حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری چند جانبه با محتوای همکاری، هماهنگی و هم افزایی قابلیت و ظرفیت در موضوع کسب و کارهای نوپا بویژه از نوع دیجیتال توسط طرفین امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه