English

مصرف بدون اجازه چندین گیگابایت داده کاربران توسط گوگل نیوز

کاربرانی که اپلیکیشن اخبار گوگل یا گوگل نیوز را بر روی گوشی های اندرویدی خود نصب کرده بودند، به تازگی دریافته اند که نقص فنی این برنامه باعث مصرف حجم زیادی داده شده است.

مصرف بدون اجازه چندین گیگابایت داده کاربران توسط گوگل نیوز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورج، کاربرانی که اپلیکیشن اخبار گوگل یا گوگل نیوز را بر روی گوشی های اندرویدی خود نصب کرده بودند، به تازگی دریافته اند که نقص فنی این برنامه باعث مصرف حجم زیادی داده شده است. مصرف بالای داده توسط این برنامه موجب شده تا کاربران مجبور باشند هر بار پول زیادی را صرف شارژ هزینه استفاده از اینترنت کنند.

مشکل یادشده از ابتدای ماه ژوئن به وجود آمده و بسیاری از کاربران با پی بردن به این موضوع نسبت به آن اعتراض کرده بودند. گوگل بعد از دریافت اعتراضات اعلام کرده که از این موضوع مطلع شده و در مورد آن تحقیق خواهد کرد.

یکی از کاربران گوگل نیوز می گوید اپلیکیشن یادشده به طور تصادفی حجم زیادی داده مصرف می کند و به عنوان مثال یک بار در یک بازه زمانی 24 ساعته حدود 12 گیگابایت داده مصرف کرده است. این امر هزینه ای 75 دلاری را به کاربر یادشده تحمیل کرده بود.

نکته جالب اینکه حتی اگر کاربران گزینه مصرف زیاد داده تنها در صورت اتصال به شبکه های وای – فای را نیز فعال کرده باشند، باز هم مصرف بالای داده در صورت اتصال به اینترنت اپراتورهای مخابراتی اتفاق می افتد. در مواردی اپلیکیشن گوگل نیوز به همین شیوه حدود 24 گیگابایت داده را در عرض چند روز مصرف کرده است. مشخص نیست گوگل چه زمانی قرار است مشکل یادشده را برطرف کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر