English

استقبال از دوربین های سوپر ۸ در فیلمسازی غیر دیجیتال

استقبال از دوربین های سوپر ۸ با شکل گیری موجی برای بازگشت به فیلمسازی غیردیجیتال، افزایش یافته است.

استقبال از دوربین های سوپر 8 در فیلمسازی غیر دیجیتال

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از بی بی سی، موجی از استقبال به فیلمسازی غیردیجیتال شکل گرفته و  در این راستا استقبال از دوربین های سوپر ۸ نیز افزایش یافته است.

این روزها با وجود آنکه همه با اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام و فوتوفانیا و توانایی فوق العاده آنها در دستکاری عکس و فیلم و افزودن فیلترهای مختلف آشنا هستند، اما ضبط تصاویر به صورت غیردیجیتال و با حال و هوای قدیمی و اورجینال محبوبیت زیادی پیدا کرده و این به معنی بازگشت فیلم های سوپر ۸ است.

دوربین سوپر ۸ سال ۱۹۶۵ ظهور پیدا کرد و تغییری انقلابی در کیفیت فیلم های خانوادگی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی رقم زد ولی با ظهور فناوری های دیجیتال کم کم به محاق فراموشی رفت ولی حالا با وجود سلطه دیجیتال بر تمام ابعاد زندگی، موج عظیمی از تقاضای برای بازگشت به حال و هوای آنالوگ شکل گرفته است.

استفاده از دوربین های سوپر ۸ کار ساده ای نیست زیرا که شما نه تنها نمی دانید دقیقا از چه چیزی فیلم می گیرید بلکه پردازش و آماده سازی فیلم های خام آن نیز ماه ها وقت می گیرند.

در همین رابطه بن مور خبرنگار بی بی سی دست به کار شده و سراغ یکی از این فیلمسازان موج نو رفته و با او درباره جنبش بازگشت به فیلمسازی غیردیجیتال و جذابیت های آن صحبت کرده است.

جرج لی فیلمساز جوان اهل ساوتهمپتون در جایی از صحبت هایش اشاره می کند: فیلمسازی غیردیجیتال به دلیل محدود بودن فیلم در دسترس، نیازمند نوعی نظم و دقت است و فیلمساز بیشتر از یکی دو بار حق اشتباه در برداشت ها ندارد.

او جمله ای از ورنز هرزوگ، نویسنده بازیگر و کارگردان آلمانی را در نکوهش برداشت های زیاد در فیلمسازی دیجیتال نقل می کند که می گوید: فیلمسازی به معنای زباله سازی نیست، فیلمساز شکارچی تصویر از مکان های زیبا، خاص یا ترسناک است، برداشت را می گیرد و می رود.

سال گذشته ۳۱ فیلم در هالیوود از فیلمبرداری غیردیجیتال استفاده کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه