English

در همایش مدیریت کسب و کار مطرح شد؛

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار تنها راهکار چالش های سازمانی

همایش مدیریت کسب و کار در جهت افزایش بهره‌وری (کارایی و اثربخشی) از طریق بهبود فعالیت‌ها، فرآیندها و درنهایت واحدهای سازمانی برگزار شد.

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار تنها راهکار چالش های سازمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ همایش مدیریت فرآیندهای کسب و کار در جهت افزایش بهره‌وری (کارایی و اثربخشی) از طریق بهبود فعالیت‌ها، فرآیندها و درنهایت واحدهای سازمانی توسط آی کن برگزار شد. در این همایش 200 مدیر از شرکت های ایرانی برای کسب تجربه و اطلاعات درباره سیستم مدیریت کسب و کار در جهت مقابله با چالش های سازمانی حضور داشتند.

این سیستم چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.

زیرساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‌ کن نرم‌افزاری مبتنی بر معماری سرویس‌گرا است و سازمان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود درحوزه‌های مختلف را بر اساس تحلیل و سلیقه خود و با استفاده از یک محیط کاملا گرافیکی و مطابق با استاندارد  BPMN تولید کند و مورد استفاده قرار دهد. این زیر ساخت هم قابلیت طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری از فرآیندهای کسب وکار را دارد که این قابلیت چرخه عمر فرآیندهای کسب و کار را به طور کامل پشتیبانی می‌نماید و هم می‌تواند بسیاری از فرآیندهای سازمانی را بازمهندسی کند.

مدیر گروه شرکت های آی کن در این همایش عنوان کرد: اتوماسیون اداری آی کن، با امکان مکانیزه‌کردن همه فرم های سازمانی، مستندسازی و هوشمندکردن فرآیندها، یکپارچه‌سازی و ارتباط بین نرم‌افزارها و ساخت و تهیه‌ انواع گزارش‌ها، بسیار فراتر از یک نرم‌افزار معمولی عمل می‌کند.

لازم به ذکر است این نرم افزار چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.

همچنین در این همایش به بررسی برخی از ویژگی‌های نرم افزار مدیریت کسب و کار آن نیز پرداخته شد، این ویژگی ها شامل:

  • قابلیت طراحی انواع فرم‌های الکترونیکی مورد نیاز سازمان (ساخت فرم‌های پیشرفته با قابلیت ارتباط چند به چند با جداول پایگاه داده)
  • دارای محیط تولید یکپارچه (Integrated Development Environment)
  • امکان ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی (سیستم ساز(
  • قابلیت استفاده از راه دور
  • داشبورد مدیریتی
  • امکان استفاده از زیر فرآیند
  • سیستم کاملاً مبتنی بر Ajax
  • امکان استفاده از کنترل‌های پیشرفته مانندGrid View، Tree View، Chart  و …
  • قابلیت ساخت رابط کاربری پیشرفته و اعتبارسنجی فرم‌ها در سمت سرویس گیرنده با استفاده از jQuery
  • امکانات امنیتی (محدود کردن زمان و مکان دسترسی، تعریف دسترسی‌های متنوع و کنترل مجوزها برای هر یک از سرویس‌ها، رمزنگاری اطلاعات، مکانیزم‌های قوی در هویت‌سنجی، حفظ امنیت اطلاعات و سرویس‌دهنده و…)
  • انعطاف‌پذیری بالا و چابکی سازمان (Agility) در پیاده‌سازی سریع و صحیح قوانین سازمانی
  • امکان شناخت سریع و راحت گلوگاه‌ها و از بین بردن آن‌ها در فرآیندهای کسب و کار
  • شفاف‌سازی فرآیندهای سازمان (Visibility)
  • تحلیل اثر ‌بخشی پرسنل درگیر در فرآیندهای کسب و کار
  • کاهش زمان پیاده‌سازی فرآیندها و ارائه خدمات جدید
  • سادگی اعمال قوانین سازمانی در چرخه بهبود مستمر فرآیندها

گفتنی است، سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی کشور (نهاد ریاست جمهوری)، سامانه ی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری، سامانه دسترسی به اینترنت (نهاد ریاست جمهوری)، سامانه درخواست ثبت آثار ادبی- هنری (وزارت فرهنگ و ارشاد) از سیستم ها و پروژه های طراحی و پیاده سازی شده مبتنی بر این نرم افزار هستند.

به گفته مدیران گروه مهندسی آی کن با داشتن این سیستم سازمان دارای زیرساختی خواهد بود که بتواند مبتنی بر آن نرم‌افزارهای سازمانی خودش را طراحی کند و بدون وابستگی به تولیدکننده و همچنین با اندکی آموزش، پرسنل می‌توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی پیشرفته توسعه سیستم‌ها و تهیه نرم‌افزار در این زیرساخت را یاد بگیرند. به همین دلیل تهیه و تولید این نرم‌افزار موجب افزایش بهره‌وری سازمان و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد بود.

مدیران آی کن همچنین معتقدند با تهیه این نرم‌افزار می‌توانید با سایر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در سازمان‌تان ارتباط برقرار کنید و فرم‌ها و فرآیندهای خاص خودتان را به صورت خودکار تعریف کنید. بهینه‌سازی مستمر فرآیندهای کسب و کار، تمرکز بر فرآیندها، امکان شبیه‌سازی و تست فرآیندهای سازمانی قبل از مرحله بهره‌برداری و قابلیت پیگیری و مانیتورینگ و بهینه‌سازی فرآیندها کار را برای شما آسانتر و قابل فهم تر خواهد ساخت.

لازم به ذکر است، این نرم‌افزار برای شما امکان دریافت گزارش‌ها و تحلیل‌های مدیریتی کاملی را ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تصمیم گیری‌های دقیقی را انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه