English

موج گزارش می دهد؛

سرانجام نبرد ترامپ با اپل چه می شود/ دوستی با چین یا خودزنی به روش ترامپ

یکی از سیاست های اخیر ترامپ برای کنترل تسلط چین بر بازار اقتصاد جهان افزایش تعرفه های وارداتی از چین است، این ترفند پای اپل را به این ماجرا گره زده است.

سرانجام نبرد ترامپ با اپل چه می شود/ دوستی با چین یا خودزنی به روش ترامپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، یکی از سیاست های ترامپ بعد از قبول ریاست جمهوری در آمریکا کاهش تسلط چین بر بازار اقتصاد جهان است و در همین زمینه تعرفه های ورودی از این کشور به آمریکا را افزایش داده است. اپل که یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی و جزو سه شرکت پردرآمد جهان است محصولات زیادی از خود را در کشور چین تولید می کند و از این کشور وارد آمریکا می کند.

این موضوع یعنی یکی از شرکت هایی که در تصمیمات ترامپ متضرر خواهد شد اپل است. چندی پیش خبری مبنی بر اولین شرکت یک تریلیون دلاری منتشر شد که این کمپانی اپل بود، بنابراین این شرکت تأثیر زیادی بر اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت.

رییس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده است که شرکت اپل باید تمام کارخانجات و تولیدات خود را از چین به آمریکا منتقل کند، که با این کار نه تنها مالیات از گردن اپل ساقط می شود بلکه کشور آمریکا این کمپانی را تحت حمایت های ویژه نیز قرار خواهد داد.

رییس جمهور آمریکا در قسمتی دیگر از حرف های اخیر خود اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا سه کارخانه جدید در ایالت متحده ایجاد کند و با این کار یکی از بزرگترین کارخانجات جهان در آمریکا شروع به کار خواهد  کرد.

اما چیزی که عجیب به نظر می رسد این است که مدیران ارشد اپل هنوز اظهار نظری در این موضوع نکرده اند، حالا اگر فرض کنیم که این اقدام از طرف شرکت اپل صورت نگیرد ترامپ تصمیمی جز فشار بیشتر بر این کمپانی نخواهد داشت.

البته با نگاهی دیگر که بعید است این اتفاق بیافتد، شاید آمریکا به وسیله حضور پردرآمدترین شرکت این کشور در چین بخواهد دست دوستی در اقتصاد به سمت چین دراز کند که با توجه به سیاست ها اخیر ترامپ این موضوع را باید کنسل شده خطاب کرد.

گفتنی است تمام محصولات اپل ابتدا در آمریکا طراحی و سپس برای تولید به کشور چین می رود و سپس بعد از تولید به بازار آمریکا وارد می شود که امروز شامل افزایش تعرفه های وارداتی و مالیات های سنگین نیز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه