English

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات؛

محتوای داخلی حوزه کودکان باید به قدری باشد که نگرانی برای والدین پیش نیاید

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش زیرساحتی فضای مجازی کودکان گفت: نباید نگرانی برای میزان محتوا از طرف والدین به وجود بیاید.

محتوای داخلی حوزه کودکان باید به قدری باشد که نگرانی برای والدین پیش نیاید

به گزارش موج، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علاقه زیادی به ایجاد سند راهبردی در زمینه کودک داشت که در این زمینه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما سندی شکل گرفت که در این راستا ۷۲ اقدام و پروژه برای متولیان این طرح در نظر گرفته شده است.

در همین زمینه خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات  در گفت و گو با خبرنگار موج در ارتباط با بخش ارتباطی توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان اظهار کرد: اولین رویکرد وزارت ارتباطات در خصوص بخش ارتباطی در حوزه توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان تولید سیم کارت مخصوص این سنین توسط اپراتورها بود که به عنوان مثال همراه اول با کمک یکی از شرکت ها تا کنون یک میلیون و سیصدهزار سیم کارت در این زمینه صادر و توزیع کرده است.

وی با اشاره به طرح های تکمیلی در ارتباط با توزیع سیم کارت مخصوص کودک و نوجوان بیان کرد: این سیم کارت ها بعد از توزیع نیاز به پشتیبانی دارند و همین محتوای آن ها است که می تواند مخاطب سنین خود را جذب کند به همین منظور شرکت های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری اپراتورها به فعالیت در ساخت و تولید محتوای مناسب کرده اند که امروز این محتوا به حجم قابل قبولی رسیده است.

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان با اعلام اینکه امروز یک اپراتور تخصصی در حوزه کودک و نوجوان ایجاد شده است تاکید کرد: هدف اصلی در این حوزه ایجاد ابزاری است که مخاطب را در بحث جستجو به مقصدی برساند که مود نظر است به عنوان مثال امروز یک شرکتی که در بخش ایجاد موتور جستجو فعالیت می کند، موتوری را طراحی کرده است که زمانی یک کودک جستجویی را از آن طلب می کند نتیجه همان چیزی می شود که همسو با فرهنگ و شخصیت کودک ایرانی است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: حوزه زیرساخت ارتباطات اهمیت زیادی دارد اما مهم تر از آن بخش محتوایی است که باید ظرف محتوا به مقداری سنگین باشد تا نگرانی برای میزان محتوا از طرف والدین وجود نداشته باشد، همچنین هیچ کمبودی در بخش محتوایی مخاطب را سمت فرهنگ غربی نکشاند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه