English

عضو کارگروه کارآفرینی معاونت علمی:

تنظیم "سند ملی گیاهان دارویی" برای کشور یک ارزش است

عضو کارگروه کارآفرینی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به تنظیم سند ملی گیاهان دارویی اظهار کرد: نقشه راه سند ترسیم شده است و این اتفاق برای کشور یک ارزش است.

تنظیم "سند ملی گیاهان دارویی" برای کشور یک ارزش است

علی محمدعمویی از تنظیم سند ملی گیاهان دارویی برای کشور با عنوان یک ارزش نام برد و گفت: با ترسیم نقشه راه در پی این سند، می‌توان به رشد این عرصه در کشور امیدوارتر بود.

علی محمدعمویی عضو کارگروه کارآفرینی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در راستای جایگاه گیاهان دارویی در ایران گفت: در عرصه گیاهان دارویی کشور ما سند ملی گیاهان دارویی را دارد که به دنبال آن نقشه راه نیز ترسیم شده است. این اتفاق را می‌توان یک ارزش دانست.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر در کشور، ضمن شکل‌گیری مؤسسات تحقیقاتی، در زمینه گیاهان دارویی، یک شبکه تحقیقاتی منسجم در مورد موضوعاتی که نیازمند پژوهش است، نیز شکل‌گرفته است. اما متأسفانه این مؤسسات تحقیقاتی، هنوز نتوانسته‌اند فناوری‌های جدیدی را ارائه دهند. لذا به‌منظور رفع این معضل، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی یکی از ملزومات است.

عمویی ادامه داد: در این بخش شاهد اتفاقات خوبی هستیم، اما مسئله مهم در این اقدام مهم و کارساز، کمک به افزایش سرعت شکل‌گیری این شرکت‌ها در کشور  است. در حوزه گیاهان دارویی پژوهش‌های زیادی همچنان در نوبت تجاری شدن هستند که  به انجام نرسیده‌اند. 

وی با تاکید بر این نکته که باید در راه رفع ضعف‌های این حوزه حرکت کرد، افزود: جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی، طب ایرانی (سنتی) اقدامی است که می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی، سبب افزایش سرعت پژوهش و تبدیل فناوری‌های جدید به محصولات تجاری  می‌شود.

این عضو کارگروه کارآفرینی معاونت علمی برگزاری جشنواره‌های گیاهان دارویی فرصتی را دانست که تولیدکنندگان و صاحبان صنایع همدیگر را بهتر بشناسند و هم‌افزایی خوبی در ارتباط با توسعه گیاهان دارویی صورت گیرد.

وی ادامه داد: وجود فن بازار در جشنواره به تجاری‌سازی ایده‌های ناب درزمینه گیاهان دارویی کمک کرده است. حضور مدیران، جوانان و آینده‌سازان صنعت گیاهان دارویی در این جشنواره‌ها فرصت‌های مناسب شغلی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عمویی با ابراز امیدواری از دستاوردهای بهتر چهارمین دوره از این نمایشگاه به نسبت سه دوره گذشته خود، بیان کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته می‌توان این انتظار را از جشنواره چهارم  داشت. رشد شرکت‌های فعال در زمینه گیاهان دارویی در سال‌های اخیر نتیجه برگزاری چنین جشنواره‌های است.

به گزارش موج؛ چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) توسط ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه