English

تفاهم نامه وزارت ارتباطات و کتابخانه ملی؛

افزایش سهم خط فارسی در فضای مجازی/ ایجاد «حافظه ملی دیجیتال» برای نگهداری اسناد

تفاهم نامه ای برای ایجاد حافظه ملی دیجیتال و افزایش سهم زبان فارسی در فضای مجازی، بین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امضا شد.

افزایش سهم خط فارسی در فضای مجازی/ ایجاد «حافظه ملی دیجیتال» برای نگهداری اسناد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حاشیه نمایشگاه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف گسترش زبان و محتوای فارسی در فضای مجازی و محیط وب و همچنین اشاعه میراث مستند ایرانیان، تفاهم نامه ای را منعقد کردند.

این تفاهم نامه که امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ به امضای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسید، در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله و قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی و ایجاد دولت الکترونیک، تهیه و تدوین شده است.

گردآوری و حفاظت بلندمدت از اطلاعات دیجیتال میراث مستند ایرانیان، ایجاد و گردآوری نسخه دیجیتال آثار مکتوب و غیرمکتوب ایرانیان در کتابخانه ملی، ایجاد امکان دسترسی به این آثار برای همه ایرانیان و پژوهشگران سراسر جهان، افزایش سهم زبان فارسی در محیط وب و فضای مجازی و ایجاد بستر مناسب فنی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی پدیدآورندگان برخی از موضوعات مطرح در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهمنامه دو طرف متعهد شدند تا در زمینه دیجیتال سازی منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فراهم آوری منابع دیجیتال زاد، اسناد الکترونیک و فراداده های منابع، پردازش اطلاعات، اطلاع رسانی منابع و تامین زیرساخت های فنی و بهینه سازی مرکز داده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه