English

بهبود زخم در ۲ دقیقه انجام می گیرد

بهبود زخم ها با استفاده از آنتی بیوتیک ها در بیمارستان ها به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. اما در روش درمانی که اخیرا کشف شده این زمان خیلی کمتر خواهد شد.

بهبود زخم در 2 دقیقه انجام می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیجیتال ترندز، این کشف در زمینه مداوای زخم ها و به خصوص جراحت های عمیق که جان بیماران اورژانسی را تهدید می کند، تاثیرات زیادی خواهد گذاشت.

در قالب این فناوری از وصله های تولید شده با استفاده از پلاسمای سرد که با کمک سیلیکون تولید شده اند برای مداوا و ترمیم سریع زخم ها استفاده می شود. این روش یادآور ابزاری موسوم به بازسازی کننده پوست در فیلم علمی – تخیلی استار ترک است که با استفاده از آن زخم های عمیق و خطرناک افراد به سرعت ترمیم می شدند.

وصله یادشده از یون ها و تشعشعات اشعه ماورا بنفش به منظور ضدعفونی و ترمیم زخم ها استفاده می کند و در واقع جایگزینی برای آنتی بیوتیک محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای این روش نسبت به استفاده از آنتی بیوتیک سرعت بالاتر آن برای بهبود زخم ها است.

پلاسمای سرد در واقع یک گاز یونیزه شده است که یک پوشش سیلیکونی و منبع تامین انرژی برای تسهیل چسباندن آن به زخم نیز در نظر گرفته شده است. ترکیب این مواد با یکدیگر و همین طور اکسیژن موجود در هوا قادر به از بین بردن باکتری ها و بهبود زخم ها در عرض کمتر از دو دقیقه است.

این در حالی است که بهبود نسبی زخم ها و جراحات مشابه با استفاده از آنتی بیوتیک ها در بیمارستان ها به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. انتظار می رود استفاده از این روش درمانی تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ در آلمان اغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه