English

دارپا چشم مجازی می‌سازد

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا(دارپا)، با استفاده از دو دوربین معمولی، موفق به ایجاد یک سیستم نمایش سه‌بعدی شد.

دارپا چشم مجازی می‌سازد

به گزارش خبرگزاری موج، این سازمان که بازوی فعالیت‌های علمی - تخیلی ارتش آمریکا محسوب می‌شود، از فناوری چاپ سه‌بعدی برای بهتر کردن موقعیت دید و هوشیاری سربازان و امدادگران استفاده کرده است. از آنجا که نمی‌توان برای انجام عملیات مختلف تمام رایانه‌ها و دوربین‌ها را به میدان نبرد برد، این سازمان با شرکتNVIDIAبرای ایجاد چشم مجازی همکاری کرده است.

این سیستم تنها با استفاده از یک لپ‌تاپ قدرتمند و یک جفت دوربین معمولی، دو عکس را برای خلق یک تصویر سه‌بعدی با یکدیگر تلفیق می‌کند.

ماموران امداد و نجات می‌توانند یک جفت از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین و یا ربات‌ها را به داخل یک ساختمان مشتعل بفرستند و آنها را در مکان‌های جداگانه قرار دهند و نرم‌افزار را به اجرا در آورند.

این نرم‌افزار که روی یک لپ‌تاپ با دو کارت گرافیکNVIDIA K۲۰ GPUبه اجرا در می‌آید، تصاویر را به یک صحنه مجازی زنده تبدیل می‌کند.

این تصویر ترکیبی ارائه شده، به پرسنل برای پیدا کردن افرادی که در یک آتش‌سوزی به دام افتاده‌اند کمک می‌کند. سربازان همچنین می‌توانند از این فناوری برای یافتن دشمنان و یا تله‌های انفجاری استفاده کنند. آنها سپس با این اطلاعات به دست آمده از دوربین‌ها می‌توانند یک برنامه برای نجات و یا حمله تدارک ببینند.

پژوهشگران همچنین براین باورند که می‌توان از فناوری چشم مجازی در ورزش و رسانه‌های رادیو و تلویزیون نیز استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه