English

دو هفته از اعلام کاهش نرخ اینترنت گذشت، مصوبه‌ای ندیدیم

در حالی که از دو هفته پیش اخبار کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی توسط مدیران دولتی اعلام می شود، مدیرعامل یک شرکت اینترنتی می گوید: مصوبه‌ای ابلاغ نشده و به عنوان فعال این بازار، حتی از ارقام اعلامی بی‌خبریم.

دو هفته از اعلام کاهش نرخ اینترنت گذشت، مصوبه‌ای ندیدیم

به گزارش خبرگزاری موج، نزدیک به دو هفته است که خبرهایی در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی شنیده می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه مراسم افطار خود با فعالان حوزه ICT از کاهش ۳۰ درصدی قیمت پهنای باند و در نتیجه کاهش ۱۵ درصدی قیمت سرویس اینترنت کاربران نهایی خبر داده است. حالا با این خبرها بسیاری از کاربران در انتظار کاهش هرچه سریع تر قیمت سرویس اینترنت خود هستند.

بنا بر اعلام شاتل احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل این شرکت اینترنتی، اعلام می کند تا زمان که مصوبه رگولاتوری در خصوص تغییر قیمت‌ها به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ نشده باشد، آن‌ها نمی‌توانند در این زمینه دست به تغییرات بزنند.

وی با اشاره به این که تغییر قیمت اینترنت برای کاربران نیاز به طی مراحل مشخصی دارد، می‌گوید: هر مصوبه‌ای که از سوی رگولاتوری به ما ابلاغ شود، موظف هستیم آن را به سرعت اجرا کنیم. بنابراین در این زمینه نه تنها مصوبه‌ای ابلاغ نشده که حتی ما به عنوان یک فعال در این بازار، از کلیات و اعداد و ارقام اشاره شده در این مصوبه نیز بی خبریم.

در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی ۷۰ درصد درآمد خود را به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می‌کنند، می‌افزاید: نزدیک به دو سال و نیم پیش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم به کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی را گرفت و در این زمینه نیز مصوبه ۱۸۱ تصویب شد. در آن زمان بی درنگ بعد از ابلاغ این مصوبه ما تخفیف‌های مورد نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای کاربران نهایی لحاظ کردیم. با این حال با گذشت دو سال و نیم از ابلاغ این مصوبه و بر خلاف قول صریح دوستان، نتوانسته‌ایم تخفیف در بخش پهنای باند و خدمات شبکه انتقال از شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران دریافت کنیم.

نخجوانی با اعلام این که برای جلوگیری از تکرار این تجربه در خصوص مصوبه جدید باید همه بازیگران حوزه اینترنت از رگولاتوری گرفته تا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران به بند های مصوبه جدید احترام بگذارند، تاکید می‌کند: رگولاتوری پیش از ابلاغ مصوبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت باید به صورت شفاف، ابهام‌های مختلف در خصوص کاهش قیمت خدمات از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات را برطرف کند تا در نهایت کاربران نهایی نیز به شکل واقعی کاهش قیمت سرویس خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شاتل در ادامه با انتقاد از برخی خبررسانی‌ها، تصریح می کند: نمی‌توان به واسطه چند مصاحبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی، شرکت‌های فعال در این زمینه را محکوم به کم کاری کرد.

نخجوانی در پایان با اشاره با بازار اینترنت ایران تاکید می‌کند بازار اینترنت کشور آن قدر پر رقابت است که حتی اگر سازمان های بالاسری هم ما را ملزم به کاهش قیمت نکند ما درصورت دریافت کاهش قیمت‌ سرویس‌های مورد نظر خود را از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت، برای به دست گرفتن بازار اقدام به کاهش قیمت سرویس اینترنت خود به کاربران نهایی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر