English

افزوده شدن پسوندهای جدید به دامنه اینترنت ایران

با موافقت سازمان جهانی ثبت دامنه و پسوندهای اینترنتی (آیکان) دو پسوند جدید تخصصی اینترنت به نام های دامنه اینترنت در ایران افزوده شد.

افزوده شدن پسوندهای جدید به دامنه اینترنت ایران

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان آیکان (ICAAN) به عنوان یکی از متولیان رسیدگی و واگذاری پسوندهای اینترنتی در دنیا در راستای گسترش فضای اینترنت، پسوندهای جدیدی را به صورت تخصصی در دنیا راه اندازی کرده است.

سازمان آیکان به عنوان یکی از نقش آفرینان پروتکل اینترنت، وظیفه مدیریت و نظارت بر پسوندهای دامنه را دارد. از این رو شرکت های بین المللی طی مذاکره با سازمان آیکان در یک فرایندی، انحصار فروش این دامنه ها را در اختیار می گیرند و اقدام به عرضه این پسوندها به کاربران، شرکتها و سازمان‌ها می‌کنند.

آیکان معتقد است که پسوندهای جدید جریان موتورهای جستجو را متحول خواهند کرد و به دلیل اینکه این پسوندها ماهیت تخصصی و گروهی دارند، الگوریتم موتورهای جستجو، اولویت را به دامنه هایی با پسوندهای تخصصی اختصاص می دهد که این مورد می تواند نیمی از راه سئوی یک سایت را تسهیل کند.

«دات نوروز» و «دات پارس» ( .nowruz و .pars ) به جمع دامنه های اینترنتی در ایران پیوست

در این راستا با موافقت آیکان دو پسوند «دات نوروز» و «دات پارس» ( .nowruz و .pars ) به جمع دامنه های اینترنت در ایران پیوسته است که ثبت دامنه با پسوند دات نوروز در فاز اول برای شرکتها و سازمان ها انجام می شود.

افزاوده شدن پسوند های جدید به دامنه اینترنت ایران

طبق قوانین آیکان پسوندهای جدید در ابتدا باید حدود ۴۵ تا ۶۰ روز در اختیار کمپانی ها، برندها و سازمان های بزرگ قرار گیرد و پس از آن عرضه آن در بین کاربران عادی فراهم خواهد شد.

پسوند .nowruz تنها مختص به ایرانیان نیست

پسوند .nowruz تنها مختص به ایرانیان نیست و از آنجایی که طبق آمارها ۱۸۷ میلیون نفر در ۱۱ کشور دنیا نوروز را به عنوان عید رسمی شان قرارداده اند، می تواند طیف وسیعی از مردم را مخاطب قرار دهد و با توجه به مباحث تجاری و فرهنگی، این پسوند می تواند قابل توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه