English

سازمان غذا و داروی آمریکا:

برنج تراریخته گواهی سلامت گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا با صدور بیانیه‌ای سلامت برنج تراریخته چینی را تأیید و با مصرف آن در آمریکا موافقت کرد.

برنج تراریخته گواهی سلامت گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، برنج تراریخته که توسط محققان چینی برای مقاومت در برابر آفات و کاهش مصرف سم، اصلاح ژنتیکی شده است، فرایندهای ارزیابی ایمنی و سلامت را در سازمان غذا و داروی آمریکا طی کرده و این سازمان با مصرف آن در آمریکا موافقت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این برنج تراریخته به نام Huahui-۱ توسط دانشمندان چینی در دانشگاه هوژانگ (Huazhong) برای مقاومت در برابر آفاتی مانند کرم ساقه‌خوار برنج توسعه یافته است.

مشکلی به لحاظ مصرف انسانی این برنج وجود ندارد

دانشگاه هوژانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هفته گذشته با ارسال پاسخ مکتوب به تقاضای دانشگاه هوژانگ با مصرف برنج تراریخته چینی موافقت و اعلام کرده بر اساس بررسی‌های این سازمان مشکلی به لحاظ مصرف انسانی این برنج وجود ندارد.

عدم ممنوعیت صادرات برنج تراریخته چین به بازار آمریکا

دانشگاه هوژانگ اعلام کرده است که این محصول قبلا فرایند ارزیابی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا را نیز طی کرده و از این پس مانعی برای صادرات برنج تراریخته چین به بازار آمریکا وجود ندارد.

برنج تراریخته

بر اساس بیانیه دانشگاه هوژانگ در صورتی که کشت این برنج در آمریکا نیز مورد تقاضا باشد، علاوه بر موارد فوق نیاز به مجوز وزارت کشاورزی آمریکا نیز خواهد داشت. این بیانیه به این نکته اشاره نکرده است که آیا چین چنین تصمیمی دارد یا خیر.

در ادامه بیانیه دانشگاه هوژانگ آمده است: تاییدیه‌های سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا (EPA) نشان دهنده به رسمیت شناختن و پذیرش روش‌های تست و ارزیابی ایمنی زیستی محصولات تراریخته در مراکز علمی چین از سوی نهادهای نظارتی امریکا است.

بر اساس گزارش چاینا دیلی، وان جیان‌مین، عضو آکادمی مهندسی چین، نیز گفت: تا کنون بیش از ۱۵۰ رقم پنبه مقاوم به آفت از سال ۲۰۰۸ در ۲۸.۶ میلیون هکتار از اراضی چین کشت شده است که این امر موجب باعث استفاده ۶۰ درصدی از سموم آفت‌کش در چین شد.

چین اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، ذرت و سویای تراریخته را نیز تجاری‌سازی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه