English

شرکت هوآوی در حال ساخت سیستم عامل مختص به خود است

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، شرکت هوآوی در حال ساخت و طراحی سیستم عامل مختص به خود است که این امر بیش از همه یک نوع اقدام احتیاطی برای زمانی است که شرکت گوگل تصمیم به آن بگیرد که کنترل بیشتری را روی سیستم عامل اندروید اعمال کند.

شرکت هوآوی در حال ساخت سیستم عامل مختص به خود است

به گزارش خبرگزاری موج، این موضوعی است که امروز نشریهInformationبه آن اشاره کرده است. در حال حاضر گوشی های هوشمند شرکت هوآوی یعنی یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند در چین، مبتنی برEMUIهستند که نسخه ای بهینه شده از سیستم عامل اندروید و نیازمند برخی ابزارها و قابلیت های گوگل است.

هوآوی به همین منظور اقدام به استخدام «ابیگیل برادی» طراح واسط کاربری سابق اپل کرده است و همچنین تعدادی از کارمندان سابق نوکیا را نیز به خدمت گرفته است تا این سیستم عامل جدید را در منطقه اسکاندیناوی طراحی کند. پیش از این هوآوی به دلیل شباهت بسیار زیاد نسخه اندروید این شرکت با سیستم عاملiOSاپل مورد انتقاد قرار گرفته بود و اکنون کارمندان نوکیا میتوانند به این شرکت برای ساخت یک سیستم عامل کاملا جدید کمک زیادی کنند.

این حرکت از سوی هوآوی یک اقدام بزرگ و همراه با ریسک تلقی میشود. اول آنکه در حال حاضر تمایل کمی در کاربران برای استفاده از یک سیستم عامل سوم به جایiOSو اندروید که بخش عظیمی از بازار را در اختیار دارند، وجود دارد. تجربیات گذشته مایکروسافت و بلکبری به خوبی نشان میدهد که اقدام برای جایگزین کردن یک سیستم عامل سوم چندان موفق نیست.

همچنین حرکت به سوی یک سیستم عامل جدید به معنی افت شدید تعداد نرم افزارهایی است که کاربران هوآوی به آن دسترسی خواهند داشت. و این موضوع میتواند برای شرکت بزرگی مانند هوآوی مشکلات فراوانی را در راستای بازاریابی گوشی های هوشمند ایجاد کند.

از سوی دیگر اما شرکت هوآوی دلایل بسیار خوبی برای ساخت یک سیستم عامل مختص به خود نیز دارد. گوگل اخیرا نشان داده است که تمایل زیادی به اعمال کنترل بر روی سیستم عامل خود دارد که به ویژه با تقاضای بسیار بالا مخصوصا از سوی سازندگان چینی برای ساخت نسخه های شخصی شده از این سیستم عامل مواجه است. این موضوع میتواند منجر به محدود کردن هوآوی برای ایجاد ابتکار و خلاقیت در گوشی های هوشمند خود شود.

هوآوی به عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۱۵ با فروش ۲۷٫۵ میلیون دستگاه گوشی موبایل بیش از ۸ درصد از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است، به نظر مشتریان بسیار زیادی و کافی در اختیار دارد که این شرکت را مجاب به ساخت یکی سیستم عامل کند.

همچنین در حالی که بازار جهانی گوشی های هوشمند طی یکی دو سال اخیر رو افت نشان داده است شرکت هایی مانند هوآوی دلیل موجهی برای حرکت به سمت نرم افزار و خدمات به جای اتکا به سخت افزار دارند.

البته در حال حاضر این اقدام هوآوی به نظر بیش از همه یک نقشه ثانوی یا دوم به نظر میرسد و همانگونه که ذکر شد یک اقدام احتیاطی برای زمانی است که روابط این شرکت با گوگل شکر آب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه