English

ایران در رتبه ۱۶ هوش مصنوعی جهان قرار گرفت

ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

ایران در رتبه 16 هوش مصنوعی جهان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار کرد: تلاش ها در سطح بین المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری موثر و تشریک مساعی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

جغتایی با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهانی ادامه داد: تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشور های جهان در رده بسیار بالایی قرار دارد و در برخی از حوزه های علمی از کشور های منطقه به ویژه از ترکیه و نیز کره جنوبی جلوتر است.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، لازم است رقابت های منطقه ای حفظ و در سطح جهانی نیز گام های عملی و جدی تر در تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران ارتقاء یابد.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی یادآور شد: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. 

جغتایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب است و صدها مقاله در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشر شده است و این امر نشان دهنده سرمایه گذاری و توجه به این رشته علمی ، پزشکی و تحقیقاتی است.

وی بیان کرد: افزایش همکاری ها و برقراری ارتباطات میان مراکز و بخش های تحقیقاتی و پژوهشی، نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه های علوم اعصاب در بر دارد و کشور را در رسیدن به اهداف عالی یاری می رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر