English

برنامه ۱۰ ساله حوزه فضایی کشور تدوین شد

رئیس سازمان فضایی ایران از تدوین برنامه ۱۰ ساله حوزه فضایی کشور و تصویب آن در شورای عالی فضایی جهت پیشگیری از موازی کاری در این حوزه خبر داد.

 برنامه ۱۰ ساله حوزه فضایی کشور تدوین شد

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس جدید سازمان فضایی ایران در نخستین جلسه شورای مدیران این سازمان گفت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه فعالیتهای بخش خصوصی در حوزه فضایی و توسعه و گسترش اقتصاد فضایی از اولویتهای سازمان فضایی خواهد بود.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای علمی کشور در بخش فضایی در دانشگاهها و مراکز علمی افزود: باید از ظرفیت علمی بخش دانشگاهی در توسعه حوزه فضایی کشور استفاده مناسب انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور موثر در حوزه بین المللی را یکی دیگر از اهداف سازمان فضایی ایران در دوران جدید دانست.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اطلاعات و دیتاهای تولید شده در سازمان فضایی ایران، باید در خدمت توسعه شاخص های اقتصادی کشور از جمله کشاورزی باشد و بستری فراهم شود تا این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی جهت تولید ثروت قرار گیرد.

براری تدوین برنامه ۱۰ ساله حوزه فضایی کشور و تصویب آن در شورای عالی فضایی جهت پیشگیری از موازی کاری در این حوزه را از دیگر اولویتها و برنامه‌های خود عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه