English

یک پژوهشگر برجسته مدعی شد:

مشکلات ناشی از کهولت انسان ها تا ۲۰ سال دیگر حل می شود

یکی از پژوهشگران برجسته بنیاد تحقیقاتی «اس ای ان اس» معتقد است در جهانی زندگی می کنیم که سن دیگر در آن موضوعی مهم تلقی نمی شود و مشکلات ناشی از کهولت انسان ها تا ۲۰ سال دیگر حل می شود.

مشکلات ناشی از کهولت انسان ها تا ۲۰ سال دیگر حل می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فیوچریسم، «اوبری دی گری» که در جریان برگزاری یک همایش علمی به نام آینده مجازی در لندن سخت می گفت، افزود: معتقدم اولین انسانی که قرار است تا هزار سال عمر کند، پیش از این به دنیا آمده است.

این محقق افزود: اگر چه تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست می تواند جوامع انسانی را تهدید کند، اما اگر ما بتوانیم جلوی تخریب محیط زیست را بگیریم غلبه بر چالش های ناشی از افزایش سن در آینده ممکن خواهد بود.

وی تصریح کرد: شکل گیری جهانی که در آن خبری از بیماری های ناشی از افزایش سن نباشد، در آینده امکان پذیر خواهد بود.

این پژوهشگر به کشف مولکول هایی با قابلیت مقابله با اثرات پیری و ابداع چندین سلول بنیادی جدید برای نوسازی سلول های پیر و مقابله با آثار کهولت اشاره کرد و این تحولات راتاییدی بر پیش بینی خود دانست. به تازگی محققان دانشگاه اگزیتر در لندن هم روشی برای جوان سازی سلول های پیر بدن ابداع کرده اند.

گری ادامه داد: مشکلات ناشی از سالمندی هر روز منجر به مرگ ۱۱۰ هزار نفر در سراسر دنیا می شود.

از سوی دیگر میزان جمعیت سالمند دنیا که بیش از ۶۰ سال سن دارند از ۹۶۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ به ۲.۱ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ می رسد و اگر چالش های مربوط به بهداشت و درمان این افراد حل نشود، مشکلاتی بی سابقه در انتظار بشریت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر