English

در نیوزلند؛

انتشار گاز مخرب کربن در محیط زیست تا سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رسید

نخست وزیر جدید نیوزلند وعده داده که انتشار گاز مخرب کربن در محیط زیست در این کشور تا سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رسید.

انتشار گاز مخرب کربن در محیط زیست تا سال ۲۰۵۰ به صفر خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فیوچریسم، جنیندا آردر که به تازگی دولتی ائتلافی را در نیوزلند تشکیل داده یکی از اهداف مهم خود را مقابله با تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین اعلام کرده است.

کارشناسان می گویند تحقق این وعده، یکی از اهداف جاه طلبانه این نخست وزیر زن است و عملیاتی کردن آن به همکاری گسترده نهادهای دولتی و خصوصی و برنامه ریزی های دقیقی نیاز دارد.

آردر روز جمعه و در اولین کنفرانس خبری خود پس از اعلام دولت ائتلافی تصریح کرد: این دولت، دولت تغییر خواهد بود و ما متحدانی در پارلمان داریم که برای بهتر کردن نیوزلند به ما یاری خواهند رساند. نیوزلند را به کشوری مبدل می کنیم که از محیط زیست آن بهتر حفاظت شود.

نیوزلند از جمله کشورهایی است که شهروندانش تعهد زیادی به مقابله با آلاینده های زیست محیطی دارند و حتی سابقه جلوگیری از اکتشاف و توسعه چاه های نفتی در شرق این کشور را نیز دارند.

نیوزلند تنها کشوری نیست که برای مقابله با گاز کربن و دیگر گازهای گلخانه ای خطرناک تلاش می کند. پارلمان سوئد در اوائل تابستان طرحی را تصویب کرد که به موجب آن تا اوایل سال ۲۰۴۵ تولید گاز کربن در این کشور باید متوقف شود. نروژ هم طرح مشابهی را با ضرب الاجل سال ۲۰۳۰ به مورد اجرا درآورده است. برخی کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی مانند اسکاتلند نیز قوانین مشابهی را به تصویب رسانده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه