English

اولین ماده رسانای جهان کشف شد

محققان موفق به تولید اولین ماده رسانای جهان شده اند که با استفاده از فناوری قطبی شدن الکترومغناطیسی، قابلیت روشن و خاموش کردن دارد.

اولین ماده رسانای جهان کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ساینس دیلی، تا به حال تلاش های بسیاری برای تولید ماده ای صورت گرفته بود که بتوان قابلیت رسانا بودن آن را کنترل و قطع و وصل کرد، اما این تلاش ها بعد از دهه ها تازه به ثمر نشسته است.

دانشمندان دانشگاه سوئدی Linköping با همکاری تعدادی از محققان در اسپانیا و هلند این ماده را تولید کرده اند. انتظار می رود که این اختراع برای تولید حافظه های کوچک و منعطف در آینده نزدیک کاربردهای گسترده ای پیدا کند و حتی از آن برای تولید انواع جدیدی از سلول های خورشیدی استفاده شود.

محققان تا به حال از این ماده رسانا برای دستکاری سه نوع مولکول استفاده کرده اند و می گویند با استفاده از این مولکولها می توان مواد جدیدی را با کارکردهای منحصر به فرد تولید کرد.

پرفسور دیوید گونزالس رودریگز از دانشگاه Autónoma de Madrid اسپانیا در این مورد می گوید: این ایده مربوط به سال ها پیش است و دانشمندان بعد از مدت ها سعی و پژوهش موفق به تولید مولکول هایی با چنین خاصیتی شده اند. مولکول های ارگانیک تولید شده برای هدایت الکتریسیته قابل استفاده بوده و خاصیت دوقطبی مغناطیسی خاموش و روشن کردن و قطع و وصل جریان برق را در آنها ممکن می کند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به نشانی http://advances.sciencemag.org/content/۳/۹/e۱۷۰۱۰۱۷ مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر