English

جهاد دانشگاهی سازمان مجاهدت‌های چراغ خاموش است

جهاد دانشگاهی سازمان مجاهدت‌های چراغ خاموش است و از همان ابتدای تشکیل نقش مهمی در بحث‌های علمی داشته است.

جهاد دانشگاهی سازمان مجاهدت‌های چراغ خاموش است

به گزارش خبرگزاری موج، وکیل‌پور، امروز دوشنبه، 24 مهرماه در چهل و پنجمین نشست علمی تخصصی با محوریت توسعه کسب و کارهای کشاورزی با تاکید بر زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاوزی، اظهار کرد:‌ جهاد دانشگاهی سازمان مجاهدت‌های چراغ خاموش است و از همان ابتدای تشکیل نقش مهمی در بحث‌های علمی داشته است.

وی افزود: بحث زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاوزی یکی از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی بوده و در ابلاغیه‌های اقتصاد مقاومتی بر افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره عرضه تاکید شده است.

دبیر علمی چهل و پنجمین نشست علمی تخصصی با محوریت توسعه کسب و کارهای کشاورزی با تاکید بر زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاوزی، ادامه داد: این بحث در تمامی تولیدات کشاوزی باید رصد شود و مراحل تولید را در محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار دهیم و زنجیره عرضه را برقرار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشاورزی ظرفیت‌های خالی زیادی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی وجود دارد، گفت: در کشورهای توسعه یافته از هر تن محصول کشاوزی 185 دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود، درحالی که در کشورهای در حال توسعه همچون کشور ما به ازای هر تن 40 دلار ارزش افزوده ایجاد می‌شود. این مسئله اهمیت تکمیل زنجیره عرضه ارزش افزوده را نشان می‌دهد.

وکیل‌پور با بیان اینکه بهبود موثر زنجیره عرضه محصولات کشاورزی تاثیر زیادی در رونق شهرها و روستاها دارد، به مبحث « فراتولید» اشاره کرد و افزود: فراتولید یا کشاورزی چند کارکردی یکی از روش‌هایی است که برای افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته این روش فقط مختص روستاها نیست، بلکه در تمام مناطقی که پتانسیل کشاورزی دارند، می‌تواند کارکرد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر