English

فناوری eSIM جایگزین سیم‌کارت‌های فیزیکی می شود

جایگاه اپراتورهای تلفن همراه در اکوسیستم مخابرات همراه دچار تغییرات ساختاری می‌شود و در اکوسیستم جدید سیم‌کارت‌های فیزیکی حذف و با فناوری eSIM جایگزین خواهند شد.

فناوری eSIM جایگزین سیم‌کارت‌های فیزیکی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، همایش معرفی فناوری نوین eSIM با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه‌شنبه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاونین و مدیران کل وزارت ارتباطات، مدیران عامل سه اپراتور کشور ، مدیران شرکت مخابرات ایران و با هدف آشنایی مدیران ارشد حوزه های ذکر شده با تکنولوژی نوین eSIM و با سخنرانی محمد خوانساری -رئیس پژوهشگاه- و توماس لارسون به عنوان پیشگام در عرصه فناوری eSIM در دنیا برگزار شد.

در این همایش علاوه بر معرفی تکنولوژی  eSIM- به عنوان فناوری توانمندساز انقلاب دیجیتالی، چالش‌های ورود این تکنولوژی به کشور، نیازمندی‌های بومی و جایگاه اپراتورها به عنوان حوزه‌های اجرایی تشریح و بر هماهنگی و همکاری اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات در این زمینه تاکید شد. همچنین مزایای ورود به این تکنولوژی در کشور و دستاوردهای حاصل و مخاطرات پیاده سازی آن مطرح شد.

هم راستا با رشد فناوری اینترنت اشیا در سطح دنیا، جایگاه اپراتورهای تلفن همراه در اکوسیستم مخابرات همراه دچار تغییرات ساختاری می‌شود. در اکوسیستم جدید سیم‌کارت‌های فیزیکی حذف خواهند شد و با فناوری eSIM جایگزین می‌شوند. لذا در این اکوسیستم مدیریت eSIM از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اگر اپراتورها هر چه سریع‌تر سازوکار لازم برای تعیین و گزینش جایگاه جدید خود در این اکوسیستم را فراهم نکنند تهدیدی جدی برای آنها محسوب خواهد شد که تبعات سنگینی نیز به همراه خواهد داشت. در سال‌های آتی(پیش‌بینی سال 2020) اکثر گوشی‌های تلفن همراه دارای eSIM بوده و تهدید عدم تطابق با روال فعلی برای اپراتورها وجود خواهد داشت.

موجودیت eSIM در تصویر کلی، ماژولی جهت اتصال به شبکه‌های سلولی، ایجاد هویت مشخص و در نهایت امکان شناسایی و برقرای ارتباط است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر