English

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد

ایجاد دانشگاه‌های مشترک بین المللی کشورهای مختلف جهان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت:در چارچوب قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای، به دنبال ایجاد دانشگاه های مشترک با کشورهای مختلف جهان هستیم.

ایجاد دانشگاه‌های مشترک بین المللی کشورهای مختلف جهان

به گزراش خبرگزاری موج، دکتر حسین سالار آملی روز چهارشنبه در نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه شیراز از تحول مثبت در نگاه نهادهای موثر نظارتی، وزارت امور خارجه و مجموعه دولت دوازدهم به نظام آموزش آموزش عالی، به عنوان "فرصتی مغتنم برای توسعه سیاست بین المللی سازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی" نام برد.

وی اظهار داشت: امروز ما شاهدیم که نهادهای نظارتی با تفکیک  موضوع آموزش عالی از دیگر مسائل، توسعه همکاری های علمی بین المللی را در مسیرهای مختص به آن تعریف کرده و دنبال می کنند.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم همچنین با اشاره به مفاد مصرح در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و قوانین و مصوبات بالا دستی به  تقویت تعامل و همکاری های علمی بین المللی از جمله تاسیس دانشگاه های مشترک باکشورهای  خارجی افزود: تصویب قانون تاسیس نهادهای مشترک علمی با همتایان خارجی، اگر چه فرصتی مغتنم برای کنش گران علم و فناوری است اما رسالتی عظیم را بردوش دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه های بزرگ می گذارد تا در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سالار آملی در پایان تاکید کرد: بدون شک تاسیس نهادهای مشترک نیازمند زیر ساخت های مبنایی است و ما در وزارت علوم ، مذاکرات فشرده ای را با برخی نهادهای از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز کرده ایم تا منابع مالی این برنامه‌ها را تامین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر