English

برگزاری سومین جشنواره ملی دریا

اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای دریایی از 9 تا11 آبان ماه امسال در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 برگزاری سومین جشنواره ملی دریا

به گزارش خبرگزاری موج، سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای دریایی از 9 تا11 آبان ماه امسال در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و از زمان اعلام فراخوان تاکنون بیش از 1100 طرح و ایده در این دوره از جشنواره ملی پذیرفته ‌شده است.

بهنام رضایی، دبیر سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: فیلم کوتاه و عکس دانشجویی دریا، مسابقات شناورهای هوشمند، مسابقات ربات‌های زیردریاییROV، ایده‌بازار دریایی و جشنواره دانش‌آموزی دریا از بخش‌های این دوره از مسابقات است. 

وی با اشاره به طرح‌های دریافت شده در بخش‌ دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: تاکنون 24 اثر در  بخش ابداعات و اختراعات، 270 مقالات علمی و پژوهشی، 70 وبلاگ، 501 قطعه عکس، 510 اثر نقاشی، 6 فیلم کوتاه، 700 اثر در بخش مسابقات خانوادگی آشنایی با دریا و 85 اثر در بخش کاریکاتور دریافت شده است.

رضایی با بیان اینکه 30 تیم در بخش شناورهای کنترل از راه دور و در بخش ربات‌های زیردریایی 20 تیم ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش غیرمتمرکز که شامل طرح‌های مربوط به شناورهای زیرسطحی و رو سطحی و جکت‌های نفتی می‌شود، 35 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با اشاره به برگزاری مسابقات دانشجویی ربات‌های زیردریایی Rov، یادآور شد: در بخش مسابقات دانشجویی ربات‌های زیردریایی 14 تیم از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور چون امیرکبیر، تهران و دانشگاه آزاد تهران جنوب، نجف‌آباد و قزوین حضور دارند.

به گفته وی، در این رقابت داوری‌های این مسابقات بر اساس طراحی، ساخت و حرکت ربات انجام خواهد شد، ضمن آنکه قابلیت‌های ربات در تصویربرداری و شناسایی در زیرآب و امکان جابجایی اجسام از موارد مورد آزمون خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری بخش ایده بازار دریایی در این جشنواره گفت: مسابقه ایده‌بازار دریایی در راستای شناسایی افراد دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه دریایی و تلاش جهت حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های برگزیده در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، در این بخش علاوه بر تقدیر از 10 ایده دانشجویی و 5 ایده دانش‌آموزی، جوایز نفیسی به 3 ایده برتر اهدا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر