English

به سرپرستی استاد ایرانی دانشگاه ناتینگهام صورت گرفت

کاهش وزن ماشین لباسشویی با یک ابداع هوشمندانه

یک دانشجوی انگلیسی با جایگزینی مخزن آب قابل تخلیه به جای بتن مورد استفاده در ماشین لباسشویی، موفق شد وزن اضافی این وسیله را(هنگام حمل و نقل) تا یک سوم کاهش دهد.

کاهش وزن ماشین لباسشویی با یک ابداع هوشمندانه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیلی‌میل، با کاهش وزن اضافی ماشین لباسشویی گازهای گلخانه‌ای کمتری در طول فرایند حمل و نقل تولید می‌شوند و همچنین فرایند جابه‌جایی آسان‌تر شده و احتمال آسیب‌دیدگی افراد در حین حمل نیز کاهش خواهد یافت.

نصب دو قطعه بتنی در بالا و پایین محفظه چرخان ماشین لباسشویی برای جلوگیری از لرزش اضافی و افزایش عمر قطعات داخلی است.

پس از این ابداع به ظاهر ساده بسیاری از کارشناسان و طراحان لوازم خانگی از این نوآوری ساده اما هوشمندانه و اینکه چرا تاکنون چنین نوآوری ساده‌ای به ذهن هیچکس نرسیده، ابراز شگفتی کردند.

دایلان نایت، دانشجویی 22 ساله دانشگاه ناتینگهام در مورد نوآوری‌اش گفت: همیشه این سوال در ذهنم بود که چرا ماشین لباسشویی باید سنگین باشد، پس از بررسی‌های اولیه و آگاهی از عملکرد قطعات داخلی این وسیله دریافتم که علت وزن اضافی این ماشین، نصب دو قطعه بتنی برای کنترل لرزش اضافی است.

وی در ادامه افزود: وزن دو قطعه بتنی مورد استفاده در اکثر ماشین‌های لباسشویی حداقل 25 کیلوگرم است و در صورت نصب محفظه آب قابل تخلیه، وزن اضافی هنگام حمل‌ونقل کاهش می‌یابد.

این نوآوری هوشمندانه با سرپرستی پروفسور امین آل حبیب استاد ایرانی دانشگاه ناتینگهام به عنوان پروژه تحقیقاتی انجام شد و هم اکنون این پروژه در حال طی کردن مراحل ثبت اختراع است.

در صورت استقبال شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی از این نوآوری، فرایند بارگیری، انتقال و نصب در منزل آسان‌تر شده و قبل از استفاده از لباسشویی لازم است که کارشناسان نصب محصول، محفظه سه کیلوگرمی را با آب پر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه