English

تولید کنسانتره پروتئینی از آب‌ پنیر با سامانه محققان کشور

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی سامانه‌ای موفق شد روزانه 100 لیتر کنسانتره پروتئینی از آب پنیر تولید کند.

تولید کنسانتره پروتئینی از آب‌ پنیر با سامانه محققان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر بیش از 100 شرکت تولید مواد لبنی در کشور در حال فعالیت هستند که سالانه 450 هزار تن پنیر تولید می‌کنند. حجم آب‌پنیر تولیدی توسط این شرکت‌ها به میزان 2 تا 3 میلیون تن در سال می‌رسد. از یک سو تبدیل آب‌پنیر به پودر موجب ضرر اقتصادی است و از سوی دیگر رهاسازی آن در طبیعت به‌عنوان پساب، آلودگی زیست‌محیطی را در پی دارد.

بنابراین تبدیل این حجم از آب‌پنیر به کنسانتره پروتئین می‌تواند موجب افزایش قابل‌توجه ارزش‌افزوده‌ این محصول لبنی شود. از این رو یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور سامانه‌ای را ساخته است که می‌توان با راه‌اندازی آن در مقیاس نیمه‌صنعتی روزانه 100 لیتر کنسانتره پروتئینی آب‌پنیر تولید کرد.

کنسانتره پروتئین آب‌پنیر یکی از محصولات آب‌پنیر است که به دلیل دارا بودن خصوصیاتی مانند قابلیت هضم، حلالیت بالا، قابلیت تشکیل ژل و قابلیت زدن و تشکیل کف از ارزش بالایی برخوردار است و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلفی از جمله صنایع تولید محصولات لبنی، صنایع نانوایی و فرآورده‌های گوشتی دارد.

این محصول که از حذف مواد معدنی و لاکتوز از آب‌پنیر به دست می‌آید، می‌تواند حاوی درصدهای مختلف پروتئین باشد و به ‌صورت محلول یا پودر در دسترس خواهد بود. خواص عمل‌کنندگی آن در مواد غذایی بسته به میزان پروتئین آن متفاوت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه