English

بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور راه اندازی شد

بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور به منظور معرفی توانمندی‌های کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد و این سایت حاوی اطلاعات فنی فناوری‌های ایرانی تولید شده به 5 زبان است.

بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از سوی یکی از شرکت‌های کشور ایجاد شد.

این طرح با هدف جمع‌آوری اطلاعات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور در تمامی حوزه‌های فناوری و ارزیابی و پایش این اطلاعات و معرفی توانمندی‌های فناورانه صادراتی کشور اجرایی شده است.

بانک اطلاعاتی محصولات فناورانه صادراتی کشور حاوی اطلاعات فنی محصولات به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی به همراه کاربرد و تصاویر است.

شرکت‌های دانش‌بنیان دارای توان صادرات جهت ثبت محصولات خود می‌توانند از طریق لینک ثبت نام موجود در سایت اقدام کنند. مراحل ثبت نام شامل ثبت اطلاعات اولیه مربوط به شرکت و محصول، ارزیابی اولیه، ثبت اطلاعات تکمیلی شرکت و محصول و ارزیابی ثانویه است.

در صورت تایید محصول توسط کارشناسان در مرحله چهارم، اطلاعات مورد نیاز جهت نمایش محصول به چهار زبان انگلیسی، روسی، عربی و فرانسوی ترجمه خواهد شد.

از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای معرفی محصولات دانش بنیان کشور، حمایت از درج محصولات در سایت‌های چند زبانه B2B است که امکان معرفی تولیدات دانش بنیان به تجار و سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند.

سایت Zoodel بعنوان بستر تجارت آنلاین B2B با مأموریت تسهیل و بهبود تجارت میان ایران با کشورهای همسایه و جاده ابریشم ایجاد شده است که در یک بستر آنلاین، راههای برقراری ارتباط بین فروشندگان و خریداران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند تا از این طریق تمام نیازهای تجاری آنان رفع شود. فروشندگان و خریداران در بستر تجاری زودل می‌توانند تجارت خود را گسترش دهند.

از طریق این بستر تجارت میان ایران و کشورهای همسایه (افغانستان، عراق، عمان، ترکیه) و کشورهای جاده ابریشم (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) تسهیل می‌شود.

«زودل» به فروشندگان و خریداران کمک می‌کند تا زنجیره تامین خود را بهبود بخشند. سایت زودل به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، ترکی استانبولی و چینی ایجاد شده و خدمات متنوعی را جهت توسعه بازار صادراتی به اعضا ارائه می‌دهد. در حال حاضر این سایت حاوی اطلاعات یک هزار و 349 محصول از بالغ بر 230 شرکت دانش‌بنیان بعنوان یکی دیگر از بانکهای اطلاعاتی به‌شمار می‌آید.

«سایت 2exim» سامانه بین‌المللی ایرانی است که با شیوه های نوین بازاریابی صادراتی به معرفی محصولات ایرانی در بازارهای خارجی می پردازد. این سامانه یک بازار مجازی بین المللی ایرانی است که در آن خریداران و فروشندگان با نیازها و پیشنهادات یکدیگر آشنا شده و به کمک متخصصین و مترجمین 2exim به مذاکره و تبادل اطلاعات می پردازند.

بازارهای هدف ایران با توجه به میزان صادرات در دو سال اخیر در گام اول کشورهای عراق، امارات، چین، افغانستان، هند، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان است. ایجاد سایت 2exim به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و روسی محصولات صادراتی را به شیوه‌ای عملی و مناسب به بازارهای هدف معرفی می‌کند. این پایگاه نیز در حال حاضر حاوی اطلاعات 299 محصول از 76 شرکت دانش‌بنیان است.

همچنین از جمله بانک‌های اطلاعاتی محصولات دانش‌بنیان کشور که رویکرد صادرات ندارند؛ اما بستر اطلاعاتی خوبی هستند می‌توان به Iranlabexpo.ir که حاوی اطلاعات 9 هزار و 455 تجهیزات و 421 مواد از 394 شرکت حوزه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی به دو زبان فارسی و انگلیسی، سایت Nanoproduct.ir که حاوی اطلاعات 187 محصول در حوزه مواد و تجهیزات نانوفناوری به دوزبان فارسی و انگلیسی و همچنین سایت daneshbonyankala.ir که حاوی اطلاعات 338 محصول در حوزه‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر