English

سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی پردازشگر مبتنی بر DNA

شرکت مایکروسافت با چند دهه تجربه و نوآوری در صنعت ساخت پردازشگرهای الکترونیک و سیستم عامل ویندوز به دنبال سرمایه گذاری جدی در پروژه ساخت پردازشگرهای مبتنی بر ژنوم است.

سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی پردازشگر مبتنی بر DNA

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از نیچر، ورود شرکت مایکروسافت به حوزه مطالعات DNA در ابتدا با تمرکز بر روی ذخیره اطلاعات آغاز شد، اما مسوولان مایکروسافت به تغییر زاویه دید این‌بار به دنبال انجام محاسبات رایانه‌ای بر اساس ژنوم هستند.

در اولین تلاش محققان برای آماده‌سازی بستر لازم برای محاسبات ژنتیک، از تکنیک هنری ژاپن موسوم به اوریگامی در مقیاس مولکولی استفاده شد.

استفاده از تکنیک اوریگامی در ارائه منطق محاسباتی بر اساس DNA به معنای دسته‌بندی مولکول حاوی اطلاعات ژنتیک در فواصل مشخص سطحی است.

مدارهای محاسباتی در فناوری پردازشگر مبتنی بر ژنتیک از رشته‌های DNA ساخته شده‌اند که از یک طرف در سطح موسوم به اوریگامی ثابت هستند و هنگام تحریک ناشی از فرمان، رشته‌ها تغییر وضعیت داده و با اتصال یا قطع اتصال در یک حلقه، امکان محاسبه را فراهم می‌کنند.

با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد فناوری محاسبات مبتنی بر ژنتیک، هنوز تا تولید پردازشگرهای با توان محاسباتی بهتر و در مقیاس بزرگتر مطالعات بسیاری لازم است.

هدف بعدی محققان پس از موفقیت‌های اولیه، افزایش اندازه مدارهای مبتی بر DNA است که این فناوری دانش بالایی را در تکنیک اروگامی ژنتیک طلب می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه