English

در دومین کنفرانس اندازه شناسی ایران عنوان شد؛

کالیبره شدن وزنه یک کیلوگرمی ایران

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران از کالیبره شدن وزنه یک کیلوگرمی ایران بعد از ۴۳ سال خبر داد.

کالیبره شدن وزنه یک کیلوگرمی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، خسرو معدنی پور امروز (۲۰تیر)، در نهمین مراسم گرامیداشت روز جهانی اندازه شناسی و دومین کنفرانس اندازه شناسی ایران که در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، اظهار کرد: اندازه شناسی از مباحثی است که در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه اندازه شناسی در دوران جدید از سال ۱۳۰۴ تا کنون در حال اجرا است،افزود: اندازه شناسی یکی از چهار پایه استاندارد سازی است و در ایران به آن توجه زیادی می‌شود.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران توضیح داد: اندازه شناسی صیانت از حق الناس را در پی دارد و در روایات و آموزه های دینی آن تاکید زیادی بر رعایت آن شده است.

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه اتفاقات رضایت بخشی در حوزه اندازه گیری در کشور اتفاق افتاده که یکی از آنها کالیبره شدن وزنه یک کیلوگرمی بعد از ۴۳ سال است.

معدنی پور افزود: مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد برنامه‌های ویژه ای برای امسال دارد که بحث نظارت بر توزین سبک و سنگین، ورود به بحث سی ان جی ، اندازه شناسی نازل های سوخت مایع و.... جزئی از آنها است.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران توضیح داد: بدون شک اجرای این برنامه ها نقش به سزایی در خدمات رسانی به فعالان بخش تولید و صنعت خواهد داشت.

به گفته وی، در بحث اندازه شناسی آزمایشگاه های همکار نقش به سزایی دارند و در کنار همکاران مرکز اندازه شناسی تلاش بسیاری می کنند.

رئیس مرکز اندازه شناسی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود به ارایه مقاله در این مراسم اشاره کرد وگفت: در تلاش برای عمومی کردن اندازه شناسی در جامعه هستیم بر این اساس فراخوانی برای ارایه مقاله در این مراسم ارایه شده بود که با استقبال زیادی مواجه شد.

معدنی پور در پایان با بیان اینکه در این کنفرانس دو روزه بخشی از مقالات دریافت شده ارایه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کنفرانس با محوریت اندازه شناسی در حمل و نقل برگزار شده و در این حوزه در بحث نازل های سوخت و سی ان جی برنامه مدونی تدوین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه