English

انتشار برنامه‌های الون ماسک برای سفر به مریخ

الون ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس برنامه‌های خود را برای اعزام فضانورد به مریخ در یک جزوه 15 صفحه‌ای منتشر کرد.

انتشار برنامه‌های الون ماسک برای سفر به مریخ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گیزمگ، مالک میلیاردر شرکت‌های "تسلا موتورز"(Tesla Motors) و "اسپیس‌ ایکس"(Space X) که سال گذشته از برنامه‌های خود برای فرستادن انسان به مریخ پرده برداشته بود، حال در یک مقاله تحقیقاتی از اهداف خود برای انجام سفرهای انسانی بین سیاره‌ای رونمایی کرد.

این مقاله که در نشریه علمی "نیو اسپیس" (New Space) منتشر شده، اهداف و نحوه اجرای برنامه‌های "الون ماسک"(Elon Musk) را برای ایجاد تمدن انسانی در سیاره سرخ، شرح می‌دهد.

ماسک در این مقاله آورده است: هدف ما ایجاد یک پایگاه منطقه‌ای و یا یک ایستگاه بین سیاره‌ای نیست، هدف این است که یک تمدن انسانی مستقر در مریخ بوجود آورده و انسان را به موجودی حاضر در چند سیاره تبدیل کنیم.

در این مقاله جزئیاتی از رویکردهای فنی و مهندسی، چالش‌های موجود و هزینه ارسال هر فرد به مریخ بررسی شده است و پیش‌بینی شده که تا دو سال آینده اولین محموله بدون سرنشین به مریخ فرستاده شود.

ماسک در این مقاله تاکید می‌کند که قصد دارد تا سال 2020 حداقل دو ماموریت ارسال محموله به مریخ را با استفاده از کپسول "دراگون 2"(Dragon 2 ) انجام دهد.

برنامه‌های ماسک صرفا به سفر به مریخ محدود نمی‌شود و وی رویای ارسال انسان به قمر معروف مشتری موسوم به "اروپا" و همچنین قمر زحل موسوم به "تایتان"(Titan) را در سر می‌پروراند تا بیش از پیش قلمرو حضور مستقیم انسان در منظومه شمسی را گسترش دهد.

بخش‌هایی از این مقاله ممکن است علمی-تخیلی به نظر برسند اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با شخص الون ماسک وجود دارد این است که معمولا فاصله بسیار کمی بین رونمایی از طرح‌ها و آغاز اجرای آنها از سوی وی وجود دارد.

این مقاله پاین ماه ژوئیه به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر