English

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی تاکید کرد

ضرورت برقراری ارتباطات بین‌المللی مراکز علمی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: برقراری ارتباطات بین‌المللی میان مراکز علمی، فناوری و صنعتی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی کشور یکی از اهدافی است که پیگیری می‌کنیم.

ضرورت برقراری ارتباطات بین‌المللی مراکز علمی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر منطقی در خصوص ضرورت ارتباطات بین‌المللی میان مراکز علمی، فناوری و صنعتی داخل و خارج کشور در صنعت هوایی اظهار کرد: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی، تکمیل و تقویت چرخه توسعه فناوری و محصولات هوایی به ویژه خلق ثروت از زنجیره نوآوری و فناوری منجر به رفع موانع موجود در مسیر توسعه دانش، فناوری و بازارخواهد شد.

وی افزود: همچنین تسهیل روند تجاری‌سازی و صادرات فناوری‌ها، محصولات و خدمات تخصصی هوایی، کمک به ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های مطرح بین‌المللی مسیر را هموارتر می‌کند.

به گفته منطقی، ستاد هوایی و هوانوردی با برقراری ارتباطات بین‌المللی به دنبال تجمیع و ادغام واحدهای مکمل یکدیگر در امر تحقیق و توسعه یا فناوری، تجاری کردن اقتصادی یک فناوری یا ایده تجاری، ایجاد یا کسب تخصص‌های بازاریابی یا توزیع، توسعه و نفوذ به بازارهای محلی جدید و تولید محصول جدید است.

 وی تصریح کرد: توسط شتاب دادن به رشد درآمدها و توانایی برای افزایش حاشیه سود و در زمینه به ‌دست آوردن ظرفیت‌ها و تخصص‌های جدید، فرصت‌هایی نوین برای شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی پدید ‌آمد.

منطقی ادامه داد: نقـش بخش هوافضا در ارتقای اقتدار و امنیت ملی، پیشـرانی علم و فنـاوری در دیگر زمینه‌ها و منافع حاصل از سـرریز فناوری‌های توسـعه‌‏یافته یا بومی‌سـازی شـده به دیگر بخش‌ها نیز از جمله دیگر عواملی هسـتند که هوافضا را در سـطح جهانی به یک بخش راهبردی تبدیل کرده اسـت. 

دبیر توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی همچنین اظهار کرد: ستاد هوایی و هوانوردی پس از مطالعه و رصد کامل سایر کشورها در حوزه هوافضا، کشورهای فعال و توانمند در این حوزه را شناسایی کرده است که می‌توانند به عنوان شرکای تجاری تقاضا یا عرضه فناوری و محصولات هوایی و هوانوردی مورد بررسی و مذاکره قرار گیرند.

منطقی گفت: از میان کشورهای مذکور، این ستاد توانسته است به ایجاد و گسترش روابط خود با برخی از کشورهای صاحب نام در عرصه هوافضا بپردازد که در ادامه، هر یک از این موارد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر