English

عرضه ۲۰۰ نوآوری در ۳ فستیوال‌ تخصصی نوآوری

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران از برگزاری 3 فستیوال در تابستان امسال خبر داد و گفت: در این رویدادها پیش‌بینی می‌شود حدود 200 نوآوری در زمینه‌های سلامت، صنایع شیمیایی و پلیمر و همچنین سنگ عرضه شود.

عرضه 200 نوآوری در 3 فستیوال‌ تخصصی نوآوری

به گزارش خبرگزاری موج، اکبر قنبرپور افزود: در تابستان امسال ‌3 فستیوال در حوزه‌های متنوع صنعتی با هدف معرفی اختراعات و نوآوری‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در 3 منطقه کشوری برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 200 نوآوری در این رویدادها عرضه شود.

قنبرپور یکی از مشکلات نوآوری‌ها و اختراعات را نبود بستر مطمئن و آزاد برای عرضه نوآوری‌ها دانست و ادامه داد: این امر با ایجاد بازار دارایی فکری تسهیل شده و فستیوال‌ها نیز به عرضه اختراعات برتر کمک بزرگی می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و صنایعی که به دنبال نوآوری‌های جدید هستند، می‌توانند در این رویدادها حضور یابند و از نزدیک با صاحبان ایده‌ها و نوآوران آشنا شده و به مذاکره بپردازند.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران به ضرورت ورود سرمایه به فضای نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: نقدینگی زیادی در کشور نزد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و با توجه به رکود در بخش‌هایی که سابقاً رونق اقتصادی آنها زیاد بود، این حجم نقدینگی می‌تواند در نوآوری‌ها و اختراعات سرمایه‌گذاری شود و در صورت حصول نتیجه، از ارزش افزوده و نتیجه بهتری هم برای جامعه برخوردار خواهد بود.

قنبرپور با تاکید بر اینکه تا کنون 7 فستیوال معرفی نوآوری برگزار شده است، یادآور شد: 5 فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم‌خانگی، صنعت مواد غذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و 2 فستیوال در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بوده است.

وی انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال و در جریان بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها را از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوال‌های تخصصی نام برد.

قنبرپور اظهار کرد: با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، 3 فستیوال در تابستان 96 برگزار می‌شود که فستیوال تخصصی صنعت سنگ در مردادماه در تهران، فستیوال صنایع شیمیایی و پلیمر در کرمانشاه و فستیوال نوآوری‌های حوزه سلامت نیز در شهر کرمان خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر