English

هند عظیم‌ترین موشک خود را به فضا پرتاب کرد

عظیم‌ترین و قدرتمندترین موشک هند موسوم به "مارک 3" به فضا پرتاب شد و یک ماهواره را به مدار زمین برد.

هند عظیم‌ترین موشک خود را به فضا پرتاب کرد

به گزارش خبرگزاری موج به قل از اسپیس، "سازمان تحقیقات فضایی هند"(ایسرو) موفق شد اولین پرواز موشک "مارک 3"(GSLV Mark 3) را با موفقیت انجام دهد.

این موشک حدود 43 متر طول و در زمان پرتاب 640 تن وزن داشت. این موشک می‌تواند محموله‌هایی تا حدود چهار تن را به مدار زمین ببرد.

این موشک در اولین پرواز خود، ماهواره مخابراتی " GSAT-19 " با وزن 3136 کیلوگرم را از سکوی پرتاب دوم در پایگاه موشکی"سری‌هاری‌کوتا" (Sriharikota) ارسال کرد.

این موشک حامل "طیف‌سنج پرتو زمین ثابت"( Geostationary Radiation Spectrometer اختصارا GRASP) برای نظارت و مطالعه طبیعت ذرات باردار و تاثیر تابش در فضا بر روی ماهواره‌ها و قطعات الکترونیکی است.

GSAT-19 همچنین مجهز به فناوری‌های فضاپیمای پیشرفته از جمله لوله‌های حرارتی کوچک، ژیروسکوپ فیبر نوری، سیستم‌های میکرو الکترومکانیک(MEMS)، شتاب سنج، ترانسپوندر " Ku-band TTC" و همچنین یک باتری لیتیوم یونی است.

پیش از این هند با استفاده از موشک "آریان 5"(Ariane 5) که متعلق به "آژانس فضایی اروپا"(ESA) است برنامه‌های ارسال ماهواره به فضا را ادامه می‌داد و "مارک 3" اولین موشک بومی این کشور است که طراحی و ساخت آن تماما در خاک این کشور انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه