English

برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

تولید واکسن جدید طیور با تکیه بر دانش فنی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) با اشاره به تولید واکسن اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در سال جاری، گفت: این واکسن تاکنون در ایران تولید نشده و برای نخستین بار در موسسه رازی شعبه شیراز تولید خواهد شد که برای مصرف مرغداری‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید واکسن جدید طیور با تکیه بر دانش فنی

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمد واد مهربان پور با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های امسال موسسه رازی شعبه شیراز تولید نیمه‌صنعتی واکسن اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال است، اظهار کرد: در حال حاضر مراحل تحقیقاتی و آزمایشگاهی تولید این واکسن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه واکسن اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: اورنیتو باکتریوزیس ایجاد شده توسط باکتری اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال یک مشکل حاد در رشد پرندگان به‌ویژه طیور صنعتی است و در مواقعی که با سایر عوامل بیماری‌زا توأم شود، مرگ و میر افزایش یافته و خسارات اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کنترل و پیشگیری از عفونت اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال واکسیناسیون است، چراکه برای سودآوری یک مرغداری، واکسیناسیون نقش کلیدی در مدیریت صحیح سلامت گله محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تهیه واکسن کشته روغنی علیه عفونت اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال با تکیه بر دانش فنی موجود در موسسه رازی شعبه شیراز، ادامه داد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده، این واکسن در مقایسه با نمونه خارجی آن از کارایی بسیار خوبی برخوردار بوده و قابل رقابت با آن‌ها است.

دکتر مهربان‌پور با تاکید بر اینکه این واکسن تاکنون به کشور وارد می‌شد، اضافه کرد: این واکسن تاکنون در ایران تولید نشده و برای نخستین بار در موسسه رازی شعبه شیراز تولید خواهد شد که برای مصرف مرغداری‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی تصریح کرد: به زودی پس از دریافت مجوزهای لازم این واکسن در موسسه رازی شعبه جنوب کشور به تولید انبوه خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر