English

با موشک فالکون ۹

اسپیس ایکس ماهواره اینمارست-۵ را به فضا می‌فرستد

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد با استفاده از موشک فالکون 9 ماهواره ارتباطی اینمارست-5 را به فضا بفرستد.

اسپیس ایکس ماهواره اینمارست-5 را به فضا می‌فرستد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از زی‌نیوز، این پرتاب ساعت 3:51 بامداد سه‌شنبه به وقت تهران از پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد و پرتاب آن به صورت زنده از پایگاه اینترنتی اسپیس ایکس پوشش داده خواهد شد.

ماهواره "اینمارست-5" (Inmarsat-5) بیش از 6100 کیلوگرم وزن دارد و سنگین‌ترین محموله فالکون 9 از آغاز فعالیت‌های این موشک محسوب می‌شود.

اینمارست یک شرکت فعال در عرصه ارتباطات است و با استفاده ماهواره‌های خود به بسط ارتباطات شبکه اینترنت در جهان کمک می‌کند.

ماهواره‌های این شرکت یکی از مبادی ورودی اینترنت در خاورمیانه و ایران هستند و از سال 2015 تا به حال چهار ماهواره از این شرکت در مدار زمین مستقر شده‌اند.

این ماهواره به سفارش شرکت "اینمارست" توسط شرکت بوئیگ ساخته شده است و 32 دقیقه پس از پرتاب از تیم‌های زمینی بوئینگ و اینمارست دستور دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

طبق اعلام اینمارست این ماهواره در مدار زمین‌ثابت در ارتفاع 35 هزار و 786 کیلومتری سطح زمین قرار می‌گیرد و پس از استقرار صفحات خورشیدی و انجام مانورهای آزمایشی شروع به ارائه خدمات و انجام وظیفه خواهد نمود.

قرار بود این ماهواره 15 روز پیش با استفاده از موشک "فالکون سنگین" به فضا فرستاده شود اما تاریخ پرتاب به بامداد سه‌شنبه و با استفاده از فالکون 9 موکول شد.

انتقال این ماهواره ششمین ماموریت فالکون 9 در سال 2017، پس از پنج ماموریت موفق در ماههای نخست سال جاری میلادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر