English

تلاش ایران برای دستیابی به ۴۰ درصد بازار جهانی چاپگرهای ۳بعدی

همزمان با برگزاری نمایشگاه چاپ سه‌بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه‌بعدی ایرانی از سند ملی توسعه فناوری چاپ سه‌بعدی رونمایی شد.

تلاش ایران برای دستیابی به 40 درصد بازار جهانی چاپگرهای 3بعدی

به گزارش خبرگزاری موج، با برگزاری نمایشگاه چاپ سه‌بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی در سالن اجلاس سران با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سند ملی توسعه فناوری چاپ سه بعدی رونمایی شد.

دکتر جواد مشایخ، معاون دبیر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص این سند اظهار کرد: همیشه یک سند راهبردی توسعه فناوری در همه کشورها تدوین می‌شود که این اسناد بر اساس حوزه‌های اولویت‌دار هستند.

وی با اشاره به سند نمایشگرهای 3 بعدی ادامه داد: در این سند اهداف این حوزه در یک چشم‌انداز بلندمدت 10 ساله ترسیم شده است.

مشایخ ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایران بر اساس این سند باید به ۴۰ درصد بازار جهانی چاپگرهای 3 بعدی که معادل ۴۰۰ میلیون دلار (هزار و 150 میلیارد تومان) است، دست یابد.

وی تاکید کرد: در این سند تمام راهبردها، نقشه راه، اهداف، نقاط قوت و ضعف در حوزه ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) مشخص شده، ضمن آنکه اقدامات و راهکارهای رسیدن به اهداف این حوزه نیز تبیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه