English

بیست و پنجمین ماهنامه «سرآمد» منتشر شد

در بیست و پنجمین شماره ماهنامه «سرآمد» به علوم انسانی، ایجاد ارتباط و بسط آن در علوم دیگر توجه جدی شده است.

بیست و پنجمین ماهنامه «سرآمد» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، واقعیت این است که علوم انسانی پیش برنده و چراغ راه علوم تجربی بوده است. تاریخ دوران طلایی علم در اسلام، به وضوح این ادعا را اثبات می کند.

پرویز کرمی، سردبیر ماهنامه «سرآمد» در بیست و پنجمین شماره این ماهنامه، در یادداشتی با عنوان «علم اعلی و مساعدت های معنوی» آورده است: علم دین هم که اعلای علوم است چاره ای ندارد که متناسب با درک و دریافتهای امروزی به سوالات بشر امروزی جواب دهد. درک و دریافتهای جدید، باعثایجاد پرسشهای جدید می شوند و پرسشهای جدید جوابهای جدید را اقتضا می کنند.

در این شماره ماهنامه نیز کارآفرینان فعال کشور از تجربیات خود می گویند.

به عنوان مثال، آذردخت خاکپور، از کارآفرینانی است که در این شماره از ماهنامه گفته است: یک کارخانه ممکن است دستگاهها و امکانات زیادی داشته باشد که از آنها استفاده ای نمی شود. از طرفی کسی ممکن است ایده داشته باشد اما جایی برای تولید محصول نداشته باشد و سرمایه ای هم برای تاسیس کارخانه در دستش نباشد. این شخص می تواند از ظرفیت خالی این کارخانه ها استفاده کند. محصول به اسم کسانی وارد بازار می شود که ایده اولیه را داشتند و کارخانه دار هم تنها هزینه دستگاهها را می گیرد. این کاریست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام می شود.

بیست و پنجمین شماره ماهنامه خبری، علمی، تحلیلی و آموزشی «سرآمد» به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیر مسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در ۱۳۲ صفحه، ویژه تیرماه ۱۳۹۵ در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه