English

در سال ۹۵ محقق شد؛

تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های کلان ملی از سوی معاونت علمی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۵، بالغ بر 500 میلیارد ریال بودجه برای طرح های کلان ملی به تصویب رسانده است.

تصویب 500 میلیارد ریال برای طرح های کلان ملی از سوی معاونت علمی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،پیمان صالحی، مدیر مرکز طرح های کلان معاونت علمی گفت: در سال 95 با توجه به بررسی و ارزیابی های به عمل آمده از طرح های متعدد پیشنهادی در مرکز طرح های کلان ملی فناوری، تعداد 13 طرح در حوزه های مختلف هوایی، تجهیزات پزشکی، حمل و نقل و غیره با اعتباری بالغ بر 570 میلیارد ریال در چارچوب طرح های کلان ملی فناوری به تصویب رسیده است.

وی افزود: طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما یکی از این طرح ها است که این طرح کلان ملی فناوری طراحی، ساخت و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کاوشگر خلیج فارس به کارفرمایی معاونت علمی و توسط سازمان صنایع دریایی طراحی و ساخته شد.

صالحی عنوان کرد: این شناور تحقیقاتی 11 خدمه دارد و می تواند 16 محقق را نیز با خود حمل کند. قابلیت انجام ماموریت های تحقیقاتی و نمونه برداری تا اعماق 3 هزار متری به مدت 45 روز با برد 3 هزار مایلی، تجهیز به سامانه تثبیت موقعیت دینامیکی قابلیت بهره برداری از تجهیزات پیشرفته تحقیقات دریایی از قبیل Side Scan Sonar، Multi -Beam Profiler و CTD و تجهیز به 5 آزمایشگاه های تخصصی استاندارد تر و خشک برای انجام امور تحقیقاتی از جمله ویژگی های این شناور تحقیقاتی است.

به گفته وی، تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری بیماری های متابولیک برای نوزادان نیز طرح دیگری بود که در سال گذشته به بهره برداری رسید که در این مرکز با یک قطره خون از کف پا می توان 34 نوع اختلالات متابولیکی را در نوزادان تشخیص داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ساخت سیستم پروتز عصبی پاراواک و راه اندازی مرکز بالینی بیماران ضایعه نخاعی نیز طرح دیگری است که در سالی که گذشت به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه