English

راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

در این گزارش 7 راهکار مناسب جهت افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه را به شما آموزش میدهیم.

راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

به گزارش خبرگزاری موج، امروزه اغلب ما بیش از هر زمان دیگری و فارغ از نوع فعالیت نیاز به دسترسی به اینترنت داریم. یک دانش آموز برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و تحقیق و تفحص در مورد موضوعات مختلف، یک تاجر برای دریافت آخرین اخبار بازار و...

بسیاری از مردم از طریق تلفن همراهشان به اینترنت دسترسی دارند؛ در ابتدا خدمات 2G بسیار خوب و با سرعت بالا به کاربران ارائه می‌شد اما کم کم این سرعت رنگ باخت و موجب نارضایتی کاربران شد و تا جایی پیش رفت که گاهی سرعت بسیار پایین اینترنت موجب عصبانیت کاربر و در ادامه انصراف از انجام کار مورد نظر می‌شد.

سرعت پایین اینترنت موبایل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، مانند: قدرت بد سیگنال، ازدحام بار شبکه و ...

طبیعتا هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه بهره مندی از یک سرعت بالا و رضایت بخش را ضمانت نمی‌دهند و ممکن است سرعت اینترنت موبایل شما پس از مدتی با کاهش مواجه شود.

در این گزارش با ارائه راهکارهای مناسب به شما آموزش می دهیم که چگونه می‌توانید سرعت تلفن همراهتان را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

1. حافظه کش (cache) تلفن همراهتان را پاک کنید

پاکسازی حافظه کش تلفن همراه می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت داشته باشد. زمانیکه حافظه کش پر باشد تلفن همراهتان کند عمل می‌کند و به دنبال آن سرعت اینترنت پایین می‌آید.

2. برنامه های غیرضروری را از تلفن همراهتان حذف کنید

بسیاری از اپلیکیشن های غیرضروری ممکن است سرعت تلفن همراهتان را کاهش داده و در ادامه موجب کندی سرعت اینترنت شوند. بنابراین شما باید تمامی نرم افزارهای غیر ضروری را حذف کنید.

3. گزینه حداکثر میزان بارگذاری اطلاعات را فعال کنید

برای انجام این کار در تلفن همراه باید به بخش تنظیمات رفته و از قسمت WIRELESS AND NETWORK SETTINGS گزینهGPRS TRANSFER PREFER را به DATA PREFER تغییر دهید؛ این کار موجب تغییر در سرعت اینترنت می‌شود.

4. نوع اتصال به شبکه را به حالت 3G و یا 4G تغییر دهید

حتما می دانید میزان سرعت شبکه 3G نسبت به 2G بیشتر است؛ بنابراین در درجه اول شما باید شبکه 3G و یا 4G را برای اتصال به اینترنت به کار بگیرید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و در تنظیمات بی سیم و شبکه نوع اتصال را به 3G و یا 4G تغییر دهید.

نکته: با انجام این کار نباید توقع افزایش سرعت به صورت چشمگیر باشید اما هرچه باشد 3G از 2G بهتر و مفیدتر خواهد بود.

5. حالت متن را در مرورگرتان فعال کنید

اگر در وبگردی نیازی به مشاهده تصاویر ندارید می توانید حالت متن را در مرورگرتان فعال کنید. این کار تاثیر به‌سزایی در افزایش سرعت اینترنت خواهد داشت. شما می توانید در مرورگر کروم تلفن اندرویدی‌تان این افزونه را فعال کنید تا از نمایش تصاویر جلوگیری شود.

6. یک مرورگر وب سریع را برای وبگردی انتخاب کنید

مرورگر تلفن ههمراهتان نقش مهمی را در افزاش سرعت اینترنت بازی می‌کند. تعداد زیادی مرورگر وب در پلی استور موجود است اما شما باید از میان این همه تنوع سریعترین آنها را انتخاب کنید. مرورگرهای اپرا و کروم یکی از بهترین انتخاب ها برای گوشی های اندرویدی هستند. اگر از این مرورگرها در تلفن همراهتان استفاده کنید مطمئن باشید یک وبگردی سریع و لذت بخش را نسبت به گذشته تجربه خواهید کرد.

7. از برنامه هایی که برای افزایش سرعت اینترنت طراحی شده اند کمک بگیرید

نرم افزارهای مختلفی برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی طراحی شده اند؛ بنابراین زودتر دست به کار شوید و بهترین اپلیکیشن ها را دانلود و استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه