English

تغییرات اقلیمی عامل انتشار حجم بیشتر گاز CO۲ از خاک

تحقیقات جدید نشان می‌دهد با گرم‌تر شدن جهان، زمین و خاک حجمی بیشتر از آنچه تاکنون تصور می‌شده گاز دی اکسید کربن (CO۲) منتشر می‌کنند.

تغییرات اقلیمی عامل انتشار حجم بیشتر گاز CO۲ از خاک

به گزارش خبرگزاری موج، حجم گازهای گلخانه‌ای منتشر شده از زمین به دلیل تغییرات اقلیمی موضوعی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد بحث قرار گرفته و تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی می‌تواند میزان جهانی انتشار این گازها را تا 30 درصد افزایش دهد.

به گفته کارشناسان تغییرات اقلیمی ممکن است موج جدیدی از دی اکسید کربن و دیگر گازهای محبوس شده در زمین را که گرم‌کننده زمین هستند منتشر کنند.

محققان آمریکایی در بررسی خود تلاش کردند تا مشخص کنند زمانیکه لایه‌های ضخیم خاک در معرض دمایی چهار درجه سانتیگراد بیش از حد معمول قرار گیرند چه اتفاقی رخ می‌دهد و دریافتند خاک به رها کردن کربن محبوس در خود حتی در اعماق زیرزمین اقدام می‌کند.

محققان معتقدند انتشار میزان گاز کربن حبس شده در زمین می‌تواند به تولید گرمای بیشتر و انتشار گاز گلخانه‌ای بیشتر منجر شود هر چند چگونگی انتشار آن و میزان کربن رها شده به طور قطع مشخص نیست.

به گزارش دیسکاوری نیوز، به گفته محققان آمریکایی این فرض وجود دارد که کربن موجود در زیر خاک با ثبات‌تر هستند و همچون خاکِ لایه‌های بالایی به گرما واکنش نشان نمی‌دهند. اما آنچه دریافتیم این است که لایه‌های پایین‌تر خاک حاوی مقدار زیادی کربن هستند و به نوعی قطعه اصلی گم شده در درک ما از واکنش‌های احتمالی خاک به اقلیم سیاره زمین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه