English

توسعه علوم فناوری اشتغال مناسب برای کشور به همراه دارد

مدیرکل فناوری وزارت بهداشت گفت: حوزه فناوری با حمایت های دولتی و بخش خصوصی می تواند بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد کند.

توسعه علوم فناوری اشتغال مناسب برای کشور به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین وطن پور پیش از ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز تاکید کرد: ‌کشورما در زمینه تربیت نیروی متخصص فناوری اطلاعات در منطقه پیشگام است و می توانیم در آینده نزدیک به صدور نیروی متخصص در این عرصه فکر کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات مجلس سه درصد از اعتبارات وزارت خانه ها باید به امر پژوهش اختصاص یابد که این فرصت بی بدیلی برای رشد تکنولوژی و استفاده از آن در عرصه سلامت است.

مدیرکل فناوری وزارت بهداشت افزود: ‌یک هزار و 900 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده که 870 شرکت آن در حوزه سلامت، 200 شرکت محصول اقتصادی به بازار عرضه کرده و 45 محصول جنبه بین المللی دارد که این تاییئ جایگاه علمی ایران است.

وطن دوست تصریح کرد: در سال های گذشته 40 هزار مقاله علمی در جراید معتبر چاپ شد که 18 هزار مقاله از این مقالات علمی در حوزه سلامت بوده که نشان از این دارد که ما در بحث نیروی انسانی متخصص کمبود نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید از تمامی توانمندی های کشور برای ایجاد اشتغال استفاده شود، گفت: حوزه فناوری از جمله مواردی است که نیروی انسانی متخصص به راحتی می تواند جایگاه علمی کشور را افزایش دهد و از طرفی توسعه زیر ساخت های این مهم نیز ایجاد اشتغال به همراه دارد.

مدیرکل فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: از طرفی دیگر دولت نیز باید در بحث اقتصادی کردن این تولیدات و اختراعات همکاری لازم را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه