English

در کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا صورت گرفت؛

عرضه آخرین دستاوردهای فضایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا که با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد، آخرین دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شد.

عرضه آخرین دستاوردهای فضایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

 به گزارش خبرگزاری موج، شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات، دکتر بهرامی رئیس سازمان فضایی و محققان کشورهایی از هلند، روسیه و چین در دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی از امروز آغاز به کار کرد و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

در این مراسم دکتر حسن کریمی مزرعه‌شاهی، دبیر این کنفرانس با تاکید بر نقش صنعت هوافضا در تحولات کشورها گفت: اثرگذاری این فناوری تا حدی است که شاید بتوان عمده‌ترین بودجه‌های تخصیص یافته در برخی کشورهای پیشرفته و یا حتی در حال پیشرفت را شامل محصولات شاخه هوافضا و یا زیرشاخه آن دانست.

وی تحقیق، پژوهش و فعالیت‌های علمی دانشمندان را عامل به حرکت درآوردن چرخ فناوری در کشورها توصیف کرد و ادامه داد: در این راستا برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی نقش بسزایی را در تشویق به تولید علم و دانش و تحقق پژوهش برعهده دارند.

کریمی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران گفت: در این دوره از کنفرانس 600 مقاله ارسال شد که پس از داوری 210 مقاله برای ارائه شفاهی و 238 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

دبیر این کنفرانس برگزاری 28 کارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های این کنفرانس نام برد و یادآور شد: این کارگاه‌ها توسط اساتید خارجی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سه سخنرانی علمی، اظهار کرد: علاوه بر آن برگزاری سه میزگرد با عناوینی چون سند جامع هوافضای کشور و نقشه راه توسعه فناوری، چشم‌انداز صنعت حمل‌ونقل و همکاری‌های بین‌المللی در فناوری‌های فضایی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس به شمار می‌رود.

به گفته وی، در حاشیه شانزدهمین دوره کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها دایر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه