English

شناسایی پرندگان با صدای آنها به کمک یک اپلیکیشن

اگر به شناسایی پرنده‌ها علاقه دارید ولی هنوز در ابتدای راه هستید، فقط کافیست اجازه دهید تلفن همراه هوشمند شما صدای یک پرنده را دریافت کند تا پس از چند ثانیه آن پرنده را برای شما شناسایی کند.

شناسایی پرندگان با صدای آنها به کمک یک اپلیکیشن

به گزارش خبرگزاری موج، حدودا 12 سال پیش جان لومر درباره گجتی نوشت که از یک میکروفون هدایتی، یک برنامه پردازش پیام صوتی و از یک پایگاه تطبیق شکل امواج صوتی استفاده می‌کرد تا به پرنده‌شناسان آماتور کمک کند پرندگان را با کمک صدای آوازشان شناسایی کنند. با توجه به قیمت این دستگاه و اندازه نسبتا بزرگ آن، این دستگاه چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما خیلی زود تکنولوژی در روندی رو به جلو پیش رفت و اکنون همین قابلیت به راحتی در تلفن‌های هوشمند در دسترس شما قرار دارد و شما می‌توانید با پرداخت 10 دلار اپلیکیشنی را خریداری کنید که در شناسایی پرنده‌ها به شما کمک می‌کند. این اپلیکیشن برای پرنده‌شناسان و پرنده‌نگرهایی که اول راه هستند بسیار سودمند و کارآمد است.

اپلیکیشن Song Sleuth برای سیستم عامل iOS و اندروید طراحی شده است و نه تنها پرنده‌ها را از روی آوازشان شناسایی می‌کند بلکه امکان دسترسی کاربر به منابعی همچون "دایره المعارف پرندگان دیوید سیبلی" را فراهم می‌سازد. به این ترتیب کاربران می‌توانند اطلاعات جزئی‌تر و دقیق‌تری در اختیار داشته باشند از جمله نقشه پراکنش فصلی پرنده، نمونه آواز و تصاویری از شکل ظاهری پرنده.

الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در Song Sleuth به کار رفته به این اپلیکیشن امکان می‌دهد که به طور اتوماتیک آواز 200 گونه پرنده مختلف که عمدتا در آمریکای شمالی زندگی می‌کنند را شناسایی کند. وقتی صدای پرنده‌ای را ضبط می‌کنید، Song Sleuth سه گونه‌ای که شبیه‌ترین آواز به این آواز ضبط شده را دارند به شما معرفی می‌کند. به این ترتیب به سادگی به اطلاعات دقیق در خصوص هرگونه دسترسی خواهید داشت. 

کاربران فقط باید اپلیکیشن را باز کنند و دکمه ضبط صدا را فشار دهند تا اپلیکیشن صدای پرنده را دریافت و ضبط کند. بعد از این، کاربر سه گزینه دریافت می‌کند که به احتمال زیاد یکی از آن‌ها مربوط به گونه مورد نظر کاربر است. یک نمای بصری از فرکانس‌ها و زمان‌بندی آواز پرنده به صورت طیف‌نگاره زمان واقعی بر روی صفحه به نمایش در می‌آید و کاربران می‌توانند این طیف نگاره را با صداهای ضبط شده مرجع مقایسه کنند.

کاربران می‌توانند موقعیت جغرافیایی صداهای ضبط شده را تگ کنند، یادداشت‌هایی به آن اضافه نمایند، فایل‌های صوتی را به عنوان فایل‌های مرجع دانلود کنند یا صداهای ضبط شده خود را با استفاده از ایمیل یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای دوستان‌شان بفرستند یا آن را در اختیار گروه‌های پرنده‌شناس در فضای مجازی قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر