English

فناوری جدید ناسا در حرارت غیرقابل تحمل زهره دوام خواهد آورد

مرکز تحقیقات گلن ناسا یک قطعه الکترونیکی جدید ساخته که می‌تواند دمای بیش از 730 کلوین را برای صدها ساعت متوالی تحمل کند.

فناوری جدید ناسا در حرارت غیرقابل تحمل زهره دوام خواهد آورد

به گزارش خبرگزاری موج، بررسی دقیق سیاره زهره به دلیل دمای سطحی بسیار بالای آن در حدود 735 کلوین(462 درجه سلسیوس) و فشار جوی 90 برابر زمین بسیار دشوار است. طولانی‌ترین زمانی که یک فضاپیما توانسته در سطح این سیاره دوام بیاورد، کاوشگر ونرا (Venera) 12 روسیه در سال 1978 بود که پس از 110 دقیقه از پا درآمد.

از سال 1984 تاکنون هیچ فرودگری در زهره فرود نیامده اما تراشه جدید ناسا می‌تواند این امر را تغییر دهد.

 فرودگرهای قبلی، دستگاه های الکترونیکی را در مخازن مقاوم به حرارت و فشار قرار می‌دادند که وزن زیادی را به فضاپیما می‌افزود.

محققان ناسا به رهبری فیل نودک، مهندس الکترونیک این سازمان اکنون مدارهای یکپارچه نیمه رسانای کاربید سیلیکون را طراحی کرده‌اند. این مدارها زمانی که در تجهیزات "محیط‌های سخت" گلن که شرایط سیاره زهره را شبیه‌سازی می‌کند، قرار داده شدند، توانستند تا 521 ساعت دوام بیاورند که به گفته ناسا، 100 برابر طولانی‌تر از همه ماموریت‌های سابق در این سیاره است.

گری هانتر، محقق ارشد این مطالعه اظهار کرد: این کار نه تنها امکان ماموریت‌های علمی جدید در سطح زهره و سایر اکتشافات سیاره‌ای را فراهم می‌کند، بلکه همچنین تاثیر چشمگیری در طیف گسترده‌ای از کاربردهای مرتبط زمینی مانند موتورهای هواپیماها به منظور ارتقای عملیات‌ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت.

این تحقیق در مجله AIP Advances منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه