English

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات پس از افتتاح دومین مرکز فضایی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از افتتاح دومین مرکز فضایی ایران در جزیره قشم، طی پستی در اینستاگرام توسعه فناوری فضایی را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد.

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات پس از افتتاح دومین مرکز فضایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "امروز برای افتتاح  دومین مرکز فضایی کشور و همچنین پروژه‌های ارتباطی استان هرمزگان به جزیره قشم آمدم. توسعه فناوری فضایی بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است."

مرکز ایستگاه فضایی قشم که دومین مرکز ایستگاه فضایی کشور به شمار می‌رود امروز(پنجشنبه) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

مرکز فضایی قشم با هزینه 68 میلیارد ریال به منظور رصد و پایش تصاویر ماهواره‌های بومی ساخته شده و به لحاظ موقعیت مکانی از اهمیت ویژه‌ای در دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها برخوردار است.

محمود واعظی در این سفر علاوه بر افتتاح ایستگاه فضایی جزیره، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه تامین پهنای باند ماهواره‌ای در این جزیره، راه‌اندازی پایلوت اینترنت ماهواره ای قشم، فراهم شدن شرایط ارائه تصاویر دقیق ماهواره ای و اطلاعات پایش اراضی جزیره قشم را با مدیرعامل این سازمان امضا خواهد کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و جمعی از مسئولین در فرودگاه بین‌المللی این منطقه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تیم همراه استقبال کردند. قرار است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر 3 پروژه با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت و چندین پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 540 میلیارد ریال را در سطح استان افتتاح کند.

وزیر ارتباطات عصر امروز در شهرستان بندرخمیر حضور می‌یابد تا شماری از پروژه‌های وزارت ارتباطات را در غرب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه