English

رئیس بنیاد نخبگان گلستان خبر داد

رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری به طور مستقیم وارد بنیاد نخبگان گلستان می‌شوند

شورای خیرین علم و فناوری با محوریت کارآفرینی در استان گلستان ایجاد شده است که بنا دارد جوانانی را که استعداد کارآفرینی دارند از طرف این شورا که اسفند ماه امسال افتتاح می‌گردد، حمایت شوند.

رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری به طور مستقیم وارد بنیاد نخبگان گلستان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر خزائیان رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن مطرح کردن اینکه بحث اقتصاد مقاومتی به‌عنوان گفتمان اجتماعی ماست، بیان کرد: ارزش سرمایه و دارایی اصلی ما جوانان و مستعدین و نخبگان ما هستند. در واقع دانش و دانایی ما سرمایه و دارایی ماست و برای اینکه بتوانیم اقتصادمان را مستقل کنیم و در برابر هجمه استعمارگران دفاع کنیم باید این سرمایه را به کاربگیریم.

وی در ادامه با اشاره به تجربه موفق کشور ژاپن در استفاده از نخبگان خودش، اضافه کرد: ما باید به این باور برسیم که سرمایه واقعی ما نیروی انسانی مجرب و نخبه ماست و این دانش و دانایی است که می‌تواند ما را از تهاجم فرهنگی و اقتصادی نجات دهد.

وی هدف از تاسیس بنیاد نخبگان را برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اقدام برای شناسایی، هدایت و حمایت مادی و معنوی نخبگان و جذب و بکارگیری آنها در عرصه‌های علمی- اقصادی و اجتماعی و فرهنگی برای رشد و اعتلای کشور دانست و گفت: اگر سند راهبردی کشور در امور نخبگان را بررسی کنیم هدف بنیاد نخبگان، نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری است. هدف غایی نخبه گماری است. یعنی استفاده از نخبگان در توسعه کشور.

خزائیان با بیان اینکه نخبه فردی است با توانمندی و استعدادهای ویژه و برجسته و کارآمد، اضافه کرد که اثرگذاری عامل بسیار مهمی است که بتواند یک شخص به‌عنوان نخبه شناخته شود؛ بنابرین بنیاد باید تلاش کند که این چرخه را کامل کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که بنیاد نخبگان دارد برنامه ملی شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و در سال گذشته دو شهرستان کلان استان گلستان، یعنی گرگان وگنبد با آمار 19 هزار و 800 بررسی شدند و در سال 96 چهار شهرستان دیگر اضافه شده است که انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشجویان می‌توانند از طریق پرتال این بنیاد کارهای علمی‌شان و رتبه‌های علمی شان را ارائه کنند و بنیاد نیز آنها را ارزیابی می‌کند و هر ساله سهمیه مشخصی وجود دارد که سال جاری 16 نفر بودند که از طریق سامانه ثریا ثبت می‌شود.

وی از یک سامانه برای همکاری متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیر مقیم خبر داد که به وسیله این سامانه هم نخبگان غیرمقیم می‌توانند از تسهیلات بنیاد استفاده کنند و هم اینکه ما می‌توانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: شورای خیرین علم و فناوری با محوریت کارآفرینی در استان گلستان ایجاد شده است که بنا دارد جوانانی را که استعداد کارآفرینی دارند از طرف این شورا که اسفندماه امسال افتتاح می‌گردد، حمایت شوند.

خزائیان بیان کرد: بنیاد نخبگان استان گلستان 256 نفر را به‌عنوان استعداد برتر و 54 نفر به‌عنوان مخترع تحت پوشش قرار داده است و مصادیق ما در تحت پوشش قرار دادن رتبه‌های برتر کنکور سراسری و جشنواره‌های خوارزمی، رازی و فارابی و المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی است. همچنین رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری مستقیماً وارد بنیاد نخبگان گلستان می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه