English

تولید ارگانیک گل محمدی در راه است

پژوهشگران کشور با کشت ارگانیک گل محمدی در تلاش هستند تا گلاب و فرآورده‌های آن را با استانداردهای کشت ارگانیک تولید کنند.

تولید ارگانیک گل محمدی در راه است

به گزارش خبرگزاری موج، علی مصطفوی مجری طرح تمرکز تحقیقات خود را تولید گلاب و عرقیات دانست و گفت: در این راستا با ایجاد واحدهای مجهز و پیشرفته در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت بالای منطقه لاله‌زار بردسیر اقدام به پرورش گل محمدی به تولید فرآورده‌های آن کنیم.

وی با اشاره به موانع متعدد صنعت گلاب‌گیری خاطرنشان کرد: ترویج کشت گل محمدی در این منطقه نیازمند ایجاد دگرگونی در تفکر سنتی کشاورزان است؛ چرا که همچنان گل محمدی به عنوان یک گیاه اقتصادی و سودآور مورد پذیرش قرار نگرفته است و ما با اقدامات دانش بنیان توانستیم کشاورزان منطقه را با مزایای کشت این محصول آشنا کنیم.

مصطفوی با اشاره به فعالیت در عرصه کشاورزی ارگانیک در ایران گفت: در این تحقیقات با ترویج فرهنگ پرورش گل محمدی، از سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌شود و کشاورزان خود را به رعایت ضوابط کشاورزی ارگانیک و استانداردهای ارگانیک در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز بسته بندی محصولات ملزم می‌داند.

مصطفوی، به محصولات گل محمدی این شرکت شامل گلاب، اسانس، غنچه و گل خشک اشاره کرد و افزود: این محصولات به کشورهایی از قبیل انگلستان، آلمان، فرانسه، کانادا، روسیه، هنگ کنک، ترکیه، اتریش، سنگاپور، نیوزلند، استرالیا و چین و ژاپن صادر می شود که عمده مصرف آن در صنایع آرایشی و بهداشتی است؛ همچنین بیش از ۲۰ نوع عرقیات گیاهی با کیفیت بالا تولید و روانه بازار داخلی می‌شود.

مجری طرح با اشاره به پایه‌گذاری کشاورزی بیودینامیک به عنوان مرحله پیشرفته کشاورزی ارگانیک، یادآور شد: ما در حال توسعه کشت و کار ارگانیک گل محمدی هستیم و به این منظور کشت بیودینامیک گل محمدی را در گلستان‌های منطقه با آخرین استفاده از دانش و تجربه‌های کشاورزی ارگانیک و بیودینامیک آغاز کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه