English

کتاب «اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند» منتشر شد

کتاب «اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند» برای نخستین بار در کشور از سوی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد به چاپ رسید و راهی بازار نشر کشور شد.

کتاب «اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمدجعفر تقی‌زاده مولف کتاب در این باره گفت: کتاب اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه هوشمند به صورت گام به گام روش طراحی تراشه هوشمند را توضیح می‌دهد.

وی اظهار کرد: با افزایش تقاضا برای استفاده از کارت‌های اعتباری تحولات ساختاری بسیاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار کارت‌ها پدید آمده، مبحثامنیت و سرعت انتقال داده و درگاه ورودی و خروجی و توان مصرفی و هزینه تمام شده هر تراشه به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در توسعه استفاده از آن است.

تقی‌زاده ادامه داد: کار تألیف این کتاب به علت حساسیت خاص و کاربردی که داشت به مدت سه سال طول کشید؛ چرا که سیم کارت‌های موبایل و کارت‌های تلفن و کارت‌های هوشمند بانک‌ها و حتی کارت‌های شناسایی امروزه نیاز به طراحی تراشه‌هایی هوشمند با قابلیت خاص هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های ارتباطی و استانداردهای بین المللی باید در طراحی تراشه کارت‌های اعتباری رعایت شود.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: یک تراشه طراحی شده برای کارت اعتباری مانند یک میکرو کنترل کوچک هوشمند عمل می‌کند. درگاه‌های ورودی خروجی٬ حافظه‌ها وCPUها با دستورالعمل‌های کاهش یافته از اجزای اصلی تراشه‌های کارت اعتباری به شمار آمده و هر کدام باید با ظرفیت و الگوی خاصی طراحی شوند، بنابراین این همه حساسیت و کاربرد نیاز به دقت در تألیف این چنین کتابی داشت.

گفتنی است؛ کتاب اصول طراحی کارت‌های اعتباری با تراشه‌های هوشمند در ۱۷۱ صفحه توسط انتشارات موجک به چاپ رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه